محاصره بیمارستان المعمدانی غزه در میان ادامه حملات

نتانیاهو: هیچ اسیری در بیمارستان الشفا پیدا نکردیم | گالانت: وارد مرحله بعدی عملیات شدیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعتراف کرد که نیروهای اشغالگر پس از حمله به مجتمع پزشکی هیچ اسیری آنجا پیدا نکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی ادعا کرد: «ما نشانه‌های قوی داشتیم که زندانیان نزد حماس در مجتمع الشفا هستند و این یکی از دلایلی بود که ما را وادار به ورود به بیمارستان کرد.»

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «اگر آنها آنجا بودند، از آنجا منتقل شده‌اند.»

نتانیاهو به سی‌بی‌اس خاطرنشان کرد که کابینه او «اطلاعاتی درباره زندانیان» دارد، اما از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد و گفت: «هرچه کمتر صحبت کنم، بهتر است.»

این در حالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در ساعت ۲۰:۳۰ امروز (جمعه) با توجه به مذاکرات درباره توافق احتمالی مبادله اسیران تشکیل جلسه می‌دهد. رسانه‌های عبری گزارش دادند که مذاکرات برای توافق مبادله اسیران در حال پیشرفت است و این قرارداد ممکن است روزهای آینده بسته شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت افزود: حماس در روزهای اخیر موافقت خود را برای آزادی ۸۰ اسیر پس گرفت و اکنون آماده آزادی ۵۰ زندانی است. اسرائیل مخالف بوده و اصرار بر آزادی بین ۵۰ تا ۸۰ زندانی در غزه دارد.

بر اساس برآوردها، حدود ۱۳۰ اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

رژیم صهیونیستی در مذاکرات چندین خط قرمز ارائه کرد، از جمله خواستار جدا نشدن خانواده‌ها و آزادی کودکان به همراه مادرانشان شد. خط قرمز دوم مخالفت با آتش‌بس بدون آزادی اسیران است و نیز تاکید کرده که تعداد افرادی که آزاد می‌شوند بالاتر از خواسته کنونی حماس باشد.

پس از مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای مسن فلسطینی، حماس با آزادی زندانیان مسن مخالفت کرد. اشغالگران همچنین به شدت با آتش‌بس پنج روزه مخالفت کردند در حالیکه حماس خواستار آن شده بود و همین باعث شد حماس تعداد افرادی که قصد آزادی آنها در توافق فعلی را دارد از ۸۰ نفر به ۵۰ نفر کاهش دهد.

یکی دیگر از اختلاف نظرها در این مذاکرات، درخواست حماس مبنی بر این است که رژیم صهیونیستی در روزهای آتش‌بس از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز غزه خودداری کند در این صورت در هر روز آتش‌بس، حماس قصد دارد ده‌ها اسیر را آزاد کند. این در حالی است که اشغالگران با درخواست حماس مبنی بر اجازه آزادی رفت‌وآمد در جریان آتش‌بس میان غزه و جنوب نوار غزه مخالف هستند.

محاصره بیمارستان المعمدانی غزه در میان ادامه حملات

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که پس از محاصره شدن بیمارستان المعمدانی توسط نیروهای اشغالگر، ارتباط جمعیت هلال احمر با تیم‌های پزشکی خود که در بیمارستان المعمدانی در جنوب شهر غزه کار می‌کردند، به طور کامل قطع شده است.

در ادامه حملات اشغالگران به مناطق مختلف غزه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هواپیماهای اشغالگر حملات مستمری را به محله شیخ رضوان انجام دادند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در حمله نیروهای اشغالگر به گروهی از فلسطینی‌ها در شرق گذرگاه رفح در جنوب شرق این شهر، هفت تن به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی در خبری دیگر اعلام کردند، در بمباران رژیم صهیونیستی که اردوگاه جبالیاه در شمال شرق شهر غزه را هدف قرار داد، ۱۱ تن شهید و تعدادی مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کردند. خبرنگار الجزیره همچنین گفت: توپخانه رژیم صهیونیستی محله‌های التفاح و الشجاعیه و خیابان یافا در شهر غزه را هدف قرار داد.

ارتش اشغالگر مدعی کنترل بر بندر مرکزی غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که کنترل عملیاتی بر بندر حاصل شده است. ارتش اشغالگر اعلام کرد که این امر طی عملیات مشترک نیروهای دریایی، زرهی و مهندسی علاوه بر نیروی هوایی صورت گرفت.

۸۰۷ هزار نفر از ساکنان غزه و شمال آن در خانه‌های خود ثابت قدم هستند

اداره مرکزی آمار فلسطین (دولتی) گفت: ۸۰۷ هزار نفر همچنان در غزه و استان‌های شمالی ساکن هستند، در حالی که حدود ۴۰۰ هزار نفر از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی که وارد چهل و دومین روز شده به استان‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه آواره شده‌اند.

این اداره در بیانیه‌ای روز پنجشنبه اشاره کرد که تعداد ساکنان استان‌های غزه و شمال غزه را تا شامگاه ۱۱ نوامبر ۸۰ هزار نفر برآورد کرده‌است که نماینده حدود ۱۵۲ هزار خانواده از ۱.۲ میلیون فلسطینی ساکن در آنجا هستند.

نیروهای اشغالگر بارها از مردم شمال غزه خواستند تا به سمت جنوب حرکت کنند، اما اکثر ساکنان آن مناطق بر پایداری خود در خانه‌هایشان، آواره نشدن و امتناع خود از آواره شدن تاکید کردند.

کشته شدن یک افسر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی

مقامات اشغالگر روز پنجشنبه اعلام کردند که معاون فرمانده گروهان چتربازان رژیم صهیونیستی در درگیری در شمال نوار غزه کشته شد.

منابع عبری اعلام کردند که کاپیتان شلومو بن نون، ۲۲ ساله، معاون فرمانده گروهان در گردان ۲۰۲ تیپ چتربازان بود و در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه کشته شد.

گالانت: وارد مرحله بعدی عملیات شدیم

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه مدعی شد، ارتش بخش غربی شهر غزه را «اشغال» و آن را «پاکسازی» کرده و وارد مرحله بعدی عملیات شده است.

گالانت در ادامه اظهارات واهی خود ادعا کرد: «امروز به مقری رسیدم که نیروهای ویژه آن نیز در داخل بیمارستان الشفا مشغول به کار هستند، نتایج مهمی به دست آمده است و عملیات ادامه دارد و به صورت دقیق و گزینشی، اما بسیار مصمم در حال انجام است.»

گالانت مدعی شد: نیروهای اسرائیلی با دقت، قاطعیت و با هماهنگی بسیار بالا بین هوا، دریا و زمین طبق داده‌های اطلاعاتی بسیار قوی و جامع کار می‌کنند.

گالانت در رجزخوانی خود برای مقاومت گفت: «هرچه این عملیات را عمیق‌تر کنیم، فشار بر حماس را افزایش دهیم، مقرهای بیشتری را از بین ببریم، تونل‌های بیشتری را تخریب کنیم، اعضای بیشتری را از بین ببریم و سران سازمان‌های بیشتری را سرنگون کنیم، شانس بازگرداندن افراد ربوده شده‌مان بیشتر می‌شود، زیرا این دشمن فقط زبان زور و قدرت را می‌فهمد و ما به خوبی به آنها توضیح می‌دهیم که قدرت چیست.»

Share