رئیس قوه قضائیه:

فساد کدام مسئول بزرگ، ثابت شده که جمهوری اسلامی با او برخورد نکرده باشد؟

حجت الاسلام اژه ای گفت: تاکنون فساد کدام مسؤول بزرگ ثابت شده که جمهوری اسلامی با او برخورد نکرده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: همه از شهدا یاد می‌کنیم، اما این یاد کردن به تنهایی کافی نیست و باید برای تداوم راه شهدا تلاش کنیم.

وی با گرامیداشت یاد جانبازان بیان داشت: از اسراء یاد کنیم که در بدترین اردوگاه‌های صدام شکنجه دیدند و چه بسا رنج بعضی از خانواده‌های شهید، جانباز و آزاده کمتر از آنها نبوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امروز مسؤولیت سنگینی را تک‌تک ما کارگزاران نظام بر عهده داریم و خانواده شهدا، آزادگان و ایثارگران نیز برای حفظ ارزش‌های اسلامی و حراست از خون شهدا و ایثارگاران مسؤولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه مردم غزه در محاصره شدیدترین فشارها قرار دارند، خطاب به خانواده شهدا گفت: شما خوب می‌فهمیدید، این بمباران‌ها و شرارت‌هایی که جریان صهیونیستی غاصب اسرائیلی به حمایت آمریکا و برخی از دولت‌های غربی انجام می‌دهد در تاریخ بی‌سابقه است.

وی عنوان کرد: صهیونیست‌ها در چند روز بیش از ۴ هزار کودک و نوزاد یک‌ساعته و یک‌روزه را شهید کردند و ۳ هزار زن بی‌دفاع را زیر آوارها گذاشتند و هزاران نفر را مجروح و معلول کردند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: مردم غزه در فشار این بمباران و موشک‌ها هستند و از زمین و آسمان بر آنها می‌بارد و آب و برق هم در قسمت‌هایی از شهر ندارند و نمی‌گذارند دارو و غذا به آنها برسد.

وی اظهار داشت: روح حاج‌قاسم در تک‌تک این جریان مقاومت حضور دارد و اگر خودش در صحنه حضور داشت و مدیریت می‌کرد، بسیار لذت‌بخش‌تر بود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در رقابت‌های پاراآسیایی مدال‌های رنگارنگی آوردند که بخش زیادی از مدال‌ها مربوط به قهرمانان استان کرمان بود و این موفقیت‌ها را به کرمانی‌ها تبریک عرض می‌کنم.

محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: ۸ آبان ماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده است و ما مدیون شهید فهمیده‌های نوجوان هستیم.

وی از جنایت‌های آمریکا در سال‌های سال به کشورهای مختلف اسلامی و جمهوری اسلامی ایران سخن به‌میان آورد و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم، جنایت‌های آمریکا فراموش شود و امروز هم رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا این کارها را انجام می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: برای خدمت به مردم، ارتقای استان کرمان، آرامش مردم، برخورد با ناهنجاری‌ها، برخورد با مفاسد اقتصادی و سیاسی بدون تبعیض و استیفای حق مردم به ویژه حق مظلوم از اختیارات قانونی خود استفاده کنید و برای مواردی که نیاز به اختیارات من هست را هم اعلام کنید تا اختیارات را به شما بدهم.

محسنی‌اژه‌ای ابراز کرد: وظیفه و برنامه ماست که همه زندان‌هایی که در شهر قرار گرفته‌اند را به خارج شهر منتقل کنیم و مجلس هم این اجازه را به قوه قضائیه داده، اما این اقدام زمانبر است.

وی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر لزوم اینکه امنیت روانی جامعه را نباید به‌هم زد، تصریح کرد: گاهی خودمان کاری نکنیم که در زمین دشمن بازی کنیم زیرا گاهی وقت‌ها مطالبی بدون استناد گفته می‌شود و بزرگتر از آنچه هست و حتی مطلبی را دشمن می‌گوید و ما همان‌ها را پمپاژ می‌کنیم که ممکن است، امنیت روانی را از حیث دیگری برهم بزند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ۱۰ ماه قبل به‌مناسبت سالگرد شهید سلیمانی به کرمان آمدم و گفتند در پارکینگی (پارکینگ شورای هماهنگی مبارز با موادمخدر) حدود ۲ هزار وسیله نقلیه هست و این وسایل در شرایط نامناسبی قرار داشتند و به آقایان گفتیم باید این پارکینگ ساماندهی شود و طی این ۱۰ ماه حدود یک هزار و ۸۰۰ خودرو به فروش رفته است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: به بسیاری از بنادر رفتم و گاهی یک کشتی چند تن گندم یا نهاده‌های دامی به بندر آمده و اگر بماند، فاسد می‌شود و هزینه بالایی را به علت معطلی در بنادر به کشور تحمیل می‌کند و در این دو سال گام‌های بلندی در این زمینه برداشته می‌شود تا از هدررفت منابع پیشگیری شود و حتی سیلوهایی داریم که پر از گندم است و اگر این گندم‌ها بماند، خراب می‌شود و هزینه این‌ها بیش از برخی از پرونده‌های مفاسد است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: تاکنون فساد کدام مسؤول بزرگ ثابت شده و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرده است؟، مثلا فردی از استان کرمان که مقام بالایی در کشور داشته، رئیس مجلس، رئیس جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، اما دختر و پسرش در زندان هستند و یک دخترش هم در رفت و آمد به زندان است.

محسنی‌اژه‌ای ابراز داشت: وقتی درباره بچه‌های معاون اول قوه قضائیه گزارش می‌دهند که این دو تا بچه این خلاف‌ها را کرده‌اند، ما هیچ ابایی نداریم و برخورد می‌کنیم و آنجا که ثابت شود، می‌گوییم، بگیرید، بیاورید و بازداشت کنید و آن پدر هم نمی‌گوید حالا این بچه من است، بلکه تسلیم است.

وی با بیان اینکه امروز ناهنجاری‌های مختلفی داریم، تصریح کرد: بعد از اغتشاشات سال گذشته گفتم، ما الان قانون برای حجاب داریم و به این قوانین عمل کنیم تا به قانون دیگری برسیم، الان هم دوباره می‌گویم نیروی انتظامی با این جریان که جرم مشهود است می‌تواند برخورد کند و قوه قضائیه هم می‌تواند جریمه کند، بنابراین به این قانون عمل کنیم تا به یک قانون جامع‌تر برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در سخنانی اظهار کرد: استان کرمان دارای شورای راهبردی است که این شورا عقبه کارشناسی قوی‌ای در اختیار دارد و همه همت شورا بر خرد جمعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمان عضو شورای راهبردی هستند و برای اجرای تصمیمات شورای راهبردی در درون استان نیاز به تفویض اختیارات کشوری به مسؤولان استانی‌ست.

Share