رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

غربالگری سرطان پستان نخستین تکلیف نظام سلامت در بخش بهداشت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان غربالگری را نخستین تکلیف در نظام سلامت برشمرد و از متولیان سلامت خواست تلاش‌های مضاعف و جدی‌تری را در شناسایی و درمان بیماران سرطانی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز نشستی به‌منظور بررسی غربالگری و روند درمان بیماران مبتلابه سرطان پستان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر ضرورت اهتمام برشناسایی و درمان بیماران مبتلابه سرطان پستان، اظهار کرد: باید نظام شناسایی این بیماران و همچنین درمان آن‌ها بدون اتلاف وقت در دستور کار قرار بگیرد.

وی بر اهتمام هرچه بیشتر کادر بهداشت و درمان در مداوا و درمان بیماران سرطانی تأکید کرد و افزود: هماهنگی و انسجام بین بخشی بهداشت، درمان و رادیولوژی جهت تسریع در درمان این بیماران بیش از هر زمان دیگری لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم توسعه خدمات سلامت در کلینیک شهدای سلامت تأکید کرد و گفت: ازجمله بخش‌های نیازمند توسعه در کلینیک شهدای سلامت رشت، پیشرفت عملکردی کلینیک سرطان پستان است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه غربالگری به‌ویژه غربالگری سرطان پستان نخستین تکلیف نظام سلامت در بخش بهداشت است، تصریح کرد: هیچ اقدامی در نظام سلامت اولی‌تر از غربالگری نیست و باید همه با جدیت پای‌کار سلامت مردم باشند.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حمایت از بخش‌های بهداشتی به‌ویژه در بخش تجهیزات و نیروی انسانی خبر داد و گفت: بهداشت همیشه پیشگام در نظام سلامت است و باید با تقویت این بخش، شمار بیماران را در مراکز درمانی کاهش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت استفاده بهینه از منابع انسانی تأکید کرد و افزود: باید با توزیع متوازن منابع انسانی و تجهیزات در قطب‌های درمانی، هزینه‌های اضافی و زمان رسیدن به خدمت را کاهش داد.

Share