صفر تا ۱۰۰ معرفی پی ال سی S7-1200 زیمنس

 پی ال سی S7-1200 زیمنس یکی از بهترین کنترلر های موجود در بازار است که با داشتن کیفیت ساخت بالا فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. این دستگاه پیکربندی ساده ای دارد و ساختار آن کامپکت است.در این مقاله به معرفی کامل این سری از پی ال سی زیمنس پرداخته ایم تا برای خرید پی ال سی زیمنس دچار هیچگونه مشکلی نشوید.

صفر تا 100 معرفی پی ال سی S7-1200 زیمنس

پی ال سی S7-1200 زیمنس یکی از بهترین کنترلر های موجود در بازار است که با داشتن کیفیت ساخت بالا فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. این دستگاه پیکربندی ساده ای دارد و ساختار آن کامپکت است. بدین ترتیب امکان اجرای دستورهای قدرتمند برنامه نویسی را دارد و مجهز به پردازنده اصلی، منبع تغذیه داخلی، مدارات کنترل High Speed، پورت ارتباطی پروفی نت و مدارات ورودی/خروجی است. از طرفی به لحاظ ظرفیت حافظه و تعداد ورودی و خروجی روی CPU با دیگر محصولات خانواده پی ال سی متفاوت است. در این مقاله به معرفی کامل این سری از پی ال سی زیمنس پرداخته ایم تا برای خرید پی ال سی زیمنس دچار هیچگونه مشکلی نشوید.

پی ال سی S7-1200 زیمنس چیست؟

پی ال سی S7-1200 زیمنس چیست؟

PLC مخفف Programmable Logic Controller است. این دستگاه یک کامپیوتر هوشمند و قدرتمند دیجیتال است که در اتوماسیون صنعتی و کارخانجات مختلف، برای نظارت و کنترل ماشین آلات و فرآیندها استفاده می شود. PLC ها برای انجام وظایف خاص طراحی شده اند و می توانند برنامه ریزی و سفارشی شوند تا نیازهای کاربری مختلف را به بهترین شکل پاسخ دهند. پی ال سی ، نوعی کنترلر است که خواسته های ساده و دقیق اتوماسیون را اجرا می کند. پی ال سی S7-1200 همچنین دارای دو مدل ماژولار و فشرده است. این کنترلر امکان افزایش یا کاهش تعداد ورودی و خروجی  I/O را دارا می باشد. بدین ترتیب متناسب با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری امکان اجرا در پروژه های مختلف را دارد. تنوع پردازنده ها و ماژول ها، انعطاف پذیری واستانداردهای صنعتی باعث شده اند تا این قطعه عضو جدایی ناپذیر ساختارهای کوچک یا بزرگ صنعتی باشد.

سری SIMATIC HMI Basic Panel با داشتن عملکرد بهینه شده پنل های گرافیکی، باعث سازگاری کنترلر و سیستم مانیتورینگ صنعتی می شود. از طرفی با داشتن سرعت بالا در راه اندازی، امکان نظارت دقیق و دریافت بیشترین بازدهی را فراهم می کند. در این مدل ارتقای سخت افزار نیز به سادگی قابل انجام است.

پی ال سی S7-1200 زیمنس چه توانایی هایی دارد؟

پی ال سی S7-1200 زیمنس چه توانایی هایی دارد؟

سری جدید پی ال سی S7-1200 زیمنس مجهز به قابلیت های متعددی است. این دستگاه باعث همزمانی پردازش و انجام کنترل با امنیت مناسب می شود. بدین ترتیب حتی در صورت تغییر مقادیر متغیر ها از سیستم کنترل در برابر دسترسی غیر مجاز به کنترلر محافظت می کند. این کار در حفظ توان عملیاتی موثر است و باعث دسترسی طولانی مدت سیستم می شود.

ویژگی مهم دیگر این دستگاه مربوط به حفاظت در برابر دسترسی های غیر مجاز است. دسترسی به کنترلر باید با تعریف رمز عبور برای سطوح مختلف انجام شود. با انجام این کار به جز کاربر و برنامه نویس هیچ کس اجازه دسترسی و باز کردن بلوک توابع نوشته شده را ندارد. از طرفی گنجانده شدن تابع Trace یکی دیگر از روش هایی است که به اجرای موثر تر پروژه کمک می کند. تابع Trace ابزار قدرتمندی است که مقادیر دیجیتال و آنالوگ وارد شده به CPU را آنالیز می کند. بنابراین باعث عیب یابی سریع و تغییر مقادیر برنامه نویسی به صورت دقیق تر می شود.

پی ال سی S7-1200 زیمنس از قابلیت شبیه سازی پروژه با PLCSIM برخوردار است و امکان پیکربندی و برنامه نویسی و تست سخت افزار یک سیستم کنترلی کامل را فراهم می کند. همچنین نصب ساده و راحتی دارد و مجهز به بست هایی برای جایگذاری بر روی ریل استاندارد ۳۵ میلی متری است. از طرفی می تواند با استفاده از پیچ بر روی دیوار یا تابلو نیز فیکس شود. این دستگاه با داشتن حداقل فضای لازم، از طراحی مناسبی برخوردار است و می تواند حداکثر بازدهی را داشته باشد. ضمنا در مهندسی اجرای پروژه های اتوماسیون صنعتی از بالاترین کارایی برخوردار است.

چرا پی ال سی S7-1200 زیمنس بخریم؟

این سیستم کنترل علی رغم ابعاد و اندازه های کوچک، در حداقل فضای لازم بالاترین کارایی را دارد. به علاوه با ترکیب امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، باعث می شود پروژه صنعتی به صورت مهندسی تر انجام شود. چارچوب نرم افزار کنترلر به راحتی قابل تعریف است و انجام برنامه نویسی های لازم باعث مانیتورینگ به وسیله ابزار های تصویری و عملیات موس می شود.

پی ال سی S7-1200 زیمنس بر اساس سال ها تجربه ساخته شده و با نرم افزار های مختلف سازگاری دارد. خرید این دستگاه به این دلیل ضرورت دارد که کنترلر زیمنس بسیار جمع و جور است و فضای کمی را اشغال می کند. از طرفی می تواند در کاربری های سبک تا متوسط استفاده شود. امکان برقراری ارتباط در بین HMI و SIMATIC نیز با استفاده از رابط پروفی نت ورودی/خروجی امکان پذیر است.

تمام CPU ها قابلیت استفاده در شبکه ها و ساختارهای توزیع شده به صورت مستقل را دارند و با داشتن نصب، برنامه نویسی و عملیات ساده و راحت، باعث انجام کنترل حلقه بسته و کنترل حرکت، شمارش و اندازه گیری می شوند. پی ال سی S7-1200 زیمنس با داشتن طراحی ماژولار، از قابلیت مقیاس پذیری نیز برخوردار است. از این رو به عنوان رابط کاربری مرتبط با دستگاه ها، در انواع ماژول ها به کار می رود. برای مثال در ماژول های سیگنال ورودی/خروجی، ماژول های ارتباطی و… کاربرد دارد. مچنین مجهز به CPU هایی با کلاس های عملکردی مختلف زیر است:

  • CPU1211C
  • CPU1212C
  • CPU1214C
  • CPU1215C
  • CPU1217C

از طرفی دارای چند مدل امن در برابر خرابی است:

  • CPU1212FC
  • CPU1214FC
  • CPU1215FC

بهترین مرکز فروش پی ال سی S7-1200 زیمنس کدام است؟

پس از آشنایی با ویژگی ها و قابلیت های متعدد پی ال سی S7-1200 زیمنس باید یک فروشگاه معتبر را برای خرید این محصول انتخاب کنید‌. ما به شما فروشگاه اینترنتی برق شهر را پیشنهاد می دهیم. این فروشگاه که سابقه بالایی در زمینه فروش انواع کنترلر دارد، مجهز به یک تیم حرفه ای و متخصص است. بدین ترتیب با ارائه خدمات مشاوره محصول، امکان خرید بهترین PLC را فراهم می کند. از طرفی علاوه بر تضمین اصالت کالا، باعث دریافت گارانتی و خدمات پس از فروش محصول می شود. پشتیبانی گسترده و ارسال به سراسر کشور از دیگر مزایای مهم خرید از این فروشگاه است.

سخن پایانی

اکنون که با پی ال سی S7-1200 و ویژگی های آن آشنا شدید، با مراجعه به فروشگاهی معتبر یکی از بهترین مدل های این قطعه را خریداری کنید. در پایان به یاد داشته باشید که PLC های ماژولار با توجه به نیاز انتخاب و با ترتیب خاصی امکان نصب روی RACK و داخل شکاف ها را دارند. همچنین در صورت نیاز به راحتی تعمیر می شوند. خانواده ۱۲۰۰ با در بر گرفتن طیف وسیعی از سیگنال ماژول ها و سیگنال بردها، قابلیت افزایش ظرفیت و توانایی CPU را دارند. هر چند این پی ال سی S7-1200 زیمنس است که با داشتن کیفیت ساخت بالا، دوام و ماندگاری مناسبی داشته و توانسته است محبوبیت زیادی را کسب کند.

Share