2 عضو شورای شهر رشت؛

شورا در انتصابات دخالت نمی کند | دخالت مستقیم افراد خارج از بدنه آسیب زاست

مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون بودجه در جلسه یکصد و هشتم کمیسیون گفت: چهار ماه و اندی از سال باقی مانده و این نگرانی را داریم که در بخش درآمدی و تحقق بودجه در این چهار ماه چه کاری میتوان انجام داد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و هشتمین جلسه این کمیسیونT تصریح کرد: لازم است معاونت‌های شهرسازی، عمرانی، حقوقی، مسئول امور قراردادها، مدیر و معاونتهای مناطق، پیمانکار مربوطه و همکارانی که دخالت مستقیم در انجام قراردادهای مذکور داشته‌اند نیز در جلسات حضور یابند تا در بررسی‌ها دچار وقفه نشویم.

وی تصریح کرد: از آنجا که شرح وظایف این کمیسیون شامل دو بخش بودجه و حقوقی است، بررسی چگونگی انعقاد قراردادها، هزینه ها، نحوه انتفاع طرفین قرارداد و سایر امور حقوقی در پروژه‌ها باید رصد شود و از انحراف یا وقفه‌های احتمالی پروژه پیشگیری شود.

شفیعی ضمن تاکید بر اینکه این کمیسیون با جدیت پشتیبان طرح میثاق و تصمیمات شهردار است گفت: نگرانی ما عدم تحقق بودجه و ناکارآمدی احتمالی مسئولین مرتبط است و همگی باید با یک عزم جمعی برای به ثمر رسیدن پروژه‌ها طبق زمان‌بندی‌ها تلاش کنیم.

عضو شورا در بخش دیگر سخنان خود به شهردار رشت توصیه داشت در انتصاب مدیران حتما تخصص و قابلیت‌های اجرایی افراد اولین ملاک انتخاب باشد و صرف اینکه یک شخص انسان خوب و درستکاری است یا توصیه شده یک مسئول است دلیل موجهی برای اعطای سمت به افراد نمی‌باشد.

وی گفت: کارگزینی‌ها قلب تپنده‌ی هر دستگاه هستند و زمانی که منظم و صحیح کار کنند سایر واحدها نیز پویا و صحیح عمل خواهد کرد.

شفیعی اضافه کرد: ما در انتصاب مدیران دخالت نمی‌کنیم اما نظارت بر امور، وظیفه ذاتی ما در شورای شهر است.

وی در ادامه تاکید داشت: مدیر کارآمد و موفق بی‌دلیل نباید کنار گذاشته شود و یک انتصاب نابجا و مطالعه نشده نیز باعث خسران کل مجموعه شهرداری و ضرر آن بر یک شهر اثرگذار است.

اعضای شورا در انتصابات دخالت نکنند

مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون بودجه در جلسه یکصد و هشتم کمیسیون گفت: چهار ماه و اندی از سال باقی مانده و این نگرانی را داریم که در بخش درآمدی و تحقق بودجه در این چهار ماه چه کاری میتوان انجام داد؟

وی افزود: لازم است شهرداری رشت با یک هدف‌گذاری مجدد مشخص کند که در این ایام باقیمانده سال چه برنامه ای در راستای تحقق بودجه دارد؟!

عزیزی، جمع‌بندی کلی در اجراها، مهیاسازی زیرساختی برای پروژه‌ها و بودجه‌نویسی دقیق برای سال ۱۴۰۳ را امور مهمی دانست که باید در این ماه‌ها با صرف زمان و مطالعات کافی به آن پرداخت.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورا مبنی بر دخالت نداشتن اعضای شورا در انتصابات شهرداری، بر لزوم تخصص و دانش و قابلیت‌های افراد در انتصابهای شهرداری تأکید کرد.

عزیزی در ادامه اظهار داشت: دخالت مستقیم افراد خارج از بدنه در مباحث مدیریتی و بخصوص انتصابات همواره مخرب و آسیب رسان بوده همچنان که مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس محترم مجلس شورای اسلامی را از دخالت در انتصابات مدیران و دستگاه‌ها حاکمیتی منع نموده‌اند در خصوص شوراها هم این نگاه رهبری صدق می‌کند و البته نظارت و تذکر در راستای اصلاح امور و جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی از وظایف نمایندگان مردم در مجلس و شورا می‌باشد

وی افزود: نقش نظارتی شورا بر عملکردهای شهرداری و حمایت و همراه ساختن دیگر ادارات موازی و نهادهای نظارتی وظیفه اصلی شوراهاست.

رئیس شورای شهرستان رشت افزود: همه ما باید پاسخگوی شهروندان باشیم زیرا فلسفه وجودی ما و مدیریت شهری همین پاسخگویی به مردم است چرا که هم منتخب مردم هستیم و هم منابع مالی در اختیار شورا و شهرداری از سوی شهروندان تأمین میشود و ما امانتدار آن‌ها هستیم.

Share