۱۲ اثر برگزیده به نمایش درآمدند

سی و پنجمین جشنواره تئاتر گیلان با معرفی نفرات برتر پایان یافت

در بخش خیابانی (میدانی) جشنواره آثار «آخرین نفس فرشته» به کارگردانی امیر امینی، «ماجرای حسنک» به کارگردانی مرتضی زحمت کش، «روایت یک شهر» به کارگردانی سامیه معاشرتی، «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین زاده و «زرگیس» به کارگردانی عبداله بهادری اجرا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان در مجموعه تئاتر شهر رشت با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان در این آیین با ابراز رضایت از افزایش آثار شرکت کننده در این جشنواره اظهار کرد: در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان، کارگردانان بسیار خوبی شرکت داشتند که ۱۲ اثر برگزیده به نمایش درآمدند.

بهمن صادق حسنی ابراز امیدواری کرد: جامعه هنری استان شاهد اتفاقات خوشایندی در هنر و تئاتر باشد.

شهردار رشت در این جشنواره اعلام کرد بعنوان حامی از کلیه عرصه‌های هنری بخصوص تئاتر استان حمایت لازم را خواهد داشت.

رحیم شوقی با اشاره به قدمت ۱۰۰ساله هنر تئاتر در استان گیلان، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر رشت با رویکرد و مدیریت جدیدی در بخش هنری آغاز شده و در کنار اقدامات سخت افزاری در عرصه نرم افزاری در بخش هنر اقداماتی در حال انجام است که امیدواریم به واسطه آن‌ها هنر استان به جایگاه واقعی خود برگردد.

در بخش تئاتر صحنه‌ای نفرات برگزیده در زمینه گریم، سارا واحدی برای نمایش هتل دلوی، طراحی نور مهدی دوگوهرانی برای نمایش آهو بودند و در موسیقی هم جایزه به ۲ نمایش «عشق و شیاطین دیگر» از سعید صیفی و «پا برهنه در بهشت» از علی پارسا همچنین در بخش طراحی لباس ۲ تقدیر به سیده رقیه مطهری «عشق و شیاطین دیگر» و زهرا صدری «هتل دلوی» تعلق گرفت.

جایزه طراحی صحنه هم در این بخش به وحید درویشی «عشق و شیاطین دیگر» و رضا فتوت خواه برای «پا برهنه در بهشت» اهدا شد.

تندیس و جایزه نفر سوم بازیگری زن در این بخش هم به مریم نژاد برای نمایش آهو، نفر دوم مرجان موسی نژاد عشق و شیاطین دیگر و نفر اول بازیگری به فاطمه علی پرست برای نمایش سمفونی گرگ نر تعلق گرفت.

در بخش مردان هم عرفان اقبالی برای بازی در هتل دلوی رتبه سوم، ماکان وارسته برای نمایش پابرهنه در بهشت و رضا موسوی برای سمفونی گرگ نر به صورت مشترک در رده دوم و امیر حامد برای بازی در آغوشم آب، خاک و خون رتبه نخست را از آن خود کردند.

در بخش کارگردانی نیز جایزه اول به نمایش سمفونی گرگ نر به کارگردانی نگار نادری رسید و امیر حامد برای تئاتر در آغوشم آب، خاک و خون دوم و رضا فتوت خواه با پابرهنه در بهشت سوم شد.

۲ نمایش پابرهنه در بهشت و در آغوشم آب، خاک و خون در این رویداد به تئاتر منطقه‌ای راه یافتند.

در بخش نمایش خیابانی نیز جایزه موسیقی به مهرداد پاک نهاد برای نمایش زرگیس، طراحی لباس به منیژه واحد برای نمایش آخرین نفس تعلق گرفت و در بخش بازیگری هم نفر اول نقش مرد به امیر جلالی، نقش دوم به مهدی محمدپور و نقش سوم به احمد شریفی رسید.

این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی گیلان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در مجموعه تئاتر شهر سردار جنگل، تماشاخانه نارون، تالار مرکزی و پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد.

در این جشنواره ۱۲ اثر شرکت داشتند که در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «پا برهنه در بهشت» به نویسندگی وحید درویشی و کارگردانی رضا فتوت خواه، «در آغوشم آب، خاک، خون» به نویسندگی و کارگردانی امیر حامد، «عشق و شیاطین دیگر» به نویسندگی و کارگردانی وحید درویشی، نمایش «کچل دبسته» به نویسندگی پوریا پرتو و کارگردانی اشکان دژاگاه، «هتل دلوی (هتل زندگی)» به نویسندگی و کارگردانی سپیده صدری، «سمفونی گرگ نر» به نویسندگی و کارگردانی نگار نادری و «آهو» به نویسندگی و کارگردانی مهدی (بهزاد) دوگوهرانی به نمایش درآمدند.

در بخش خیابانی (میدانی) این جشنواره نیز آثار «آخرین نفس فرشته» به کارگردانی امیر امینی، «ماجرای حسنک» به کارگردانی مرتضی زحمت کش، «روایت یک شهر» به کارگردانی سامیه معاشرتی، «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین زاده و «زرگیس» به کارگردانی عبداله بهادری اجرا شدند.

در پایان این آیین از کتاب «دونده تنها» زندگینامه رضا میرمعنوی رونمایی شد.

Share