در نشست خبری جشنواره تئاتر گیلان عنوان شد

هنرمندان به نظر داوران احترام بگذارند | اهالی تئاتر باید نسبت به هم نقاد باشند

فاضلی با اشاره به اینکه گلایه هایی از سوی برخی هنرمندان در مورد انتخاب نشدن آثارشان گفت: بنده هیچ گاه در نظر تخصصی اهالی هنر دخالت نخواهم کرد و به انتخاب های انجام شده احترام می گذارم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری و رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان گیلان ظهر روز چهارشنبه در رشت برگزار شد.

حدیث نیک رو دبیر اجرایی جشنواره در این نشست گفت: در این جشنواره ۲۵ اثر برای بازبینی ارسال شده که در نهایت ۷ اثر برگزیده شدند.

وی با اشاره به دعوت از سه داور از تهران برای داوری آثار اظهار کرد: این جشنواره از تاریخ ۹ الی ۱۲ آبان در سالن های وارش، رحمدل و شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار خواهد شد.

با توجه به حجم و کیفیت، انتخاب‌ها صورت گرفته است

محمدعلی صادق حسنی یکی از کارگردان تئاتر گیلان در ادامه نشست اظهار داشت: جشنواره تئاتر استان گیلان پیشانی جشنواره های کشور است و امیدوارم با آثاری بسیار خوب و قابل تامل برگزار شود.

این هنرمند گیلانی یادآور شد: با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم این جشنواره را برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به حجم و کیفیت، انتخاب‌ها صورت گرفته و هیات بازبینی با توجه به تصمیمات ستادی ۷ اثر را پذیرفت و از این تعداد ۲ اثر بومی هستند.

اهالی تئاتر باید نسبت به هم نقاد باشند

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان گیلان در این نشست گفت: در همراهی با هنرمندان تمام تلاش خود را خواهم کرد.

فاضلی با اشاره به اینکه گلایه هایی از سوی برخی هنرمندان در مورد انتخاب نشدن آثارشان گفت: بنده هیچ گاه در نظر تخصصی اهالی هنر دخالت نخواهم کرد و به انتخاب های انجام شده احترام می گذارم.

وی با بیان اینکه جشنواره استانی همیشه فراز نشیب هابی دارد، افزود: برترین های این جشنواره به تئاتر منطقه ای و کشوری ارسال خواهند شد.

فاضلی با بیان اینکه تئاتر زبان نقد است و اهالی تئاتر هم باید نسبت به هم نقاد باشند، خاطرنشان کرد: کار ارایه شده نقدهای خود را دارد و توصیه می کنم نقدها به صورت سیاه و سفید نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد «فرهاد پاک سرشت» اظهار داشت: ایشان انسانی بسیار با ذوق بودند و این خسرانی است که امسال در این جشنواره او را در کنارمان نداریم.

وی ادامه داد: توصیه من به همه اهالی هنر این است که پیشکسوتان را اجر و احترام بگذارید زیرا جوانان امروز پیشکسوتان فردا خواهند بود.

هنرمندان به نظر داوران احترام بگذارند

امیر مصباح معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نحوه انتخاب آثار گفت: از همه هنرمندان می خواهیم که به نظر ستاد احترام بگذارند و بپذیرند که بخشی از انتخابها سلیقه ای است.

البته از هنرمندانی که آثاراشان برگزیده شده می خواهیم تا دست دوستی و دعوت به بقیه هنرمندان بفرستند و این اصول جوانمردی را انجام دهند.

Share