در جمع اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت آستارا عنوان شد؛

با خرید و فروش رای مقابله می‌شود | بهترین مکان‌ها برای شعب اخذ رأی انتخاب شود

جواد شفیعی‌ثابت بیان کرد: یک هزار و ۱۷۲ نفر مراحل مربوط به پیش ثبت‌نام را در گیلان انجام دادند و پس از بررسی‌های صورت گرفته از آن تعداد، ۴۴۶ نفر دارای مغایرت بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل سیاسی و انتخابات و دبیر ستاد انتخابات گیلان در جمع اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات دوازدهمین‌ دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری آستارا گفت: تک تک اعضای نظارت، اجرایی و… در زمینه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت باید نقش آفرین باشند.

جواد شفیعی‌ثابت بیان کرد: یک هزار و ۱۷۲ نفر مراحل مربوط به پیش ثبت‌نام را در گیلان انجام دادند و پس از بررسی‌های صورت گرفته از آن تعداد، ۴۴۶ نفر دارای مغایرت بود و پس از مرحله اعتراض ثبت نام اصلی داوطلبان از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر  لزوم توجه به جمیع شرایط برای انتخاب یک حوزه رای و تدارک پیوست امنیتی ادامه داد: تامین‌ امنیت حوزه‌های رای گیری اهمیت دارد و وجود شبکه اینترنت در حوزه برای اهراز هویت و سهل الوصول بودن دسترسی به صندوق مهم است.

شفیعی ثابت گفت: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات در شهرستان‌ها باید شکل بگیرد و حوادث و اتفاق‌های احتمالی باید از سوی روسای ستاد انتخابات اطلاع‌رسانی شود تا زمینه سوء استفاده‌های رسانه‌ای توسط معاند صورت نگیرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان با اشاره به شناخت عوامل اجرایی به موقعیت شعب اخذ رأی در شهرستان گفت: باید بهترین مکان‌ها برای شعب اخذ رأی انتخاب شود تا دسترسی مردم به صندوق‌های رأی گیری راحت و سهل باشد.

آستارا به دلیل جنبه گردشگرپذیر بودن از مشارکت بالایی برخوردار است

فرماندار بندر آستارا هم گفت: بطور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود و امسال انتخابات مجلس و خبرگان رهبری از حساسیت زیادی برخوردار است.

محمدرضا شهاب‌زاده افزود: آستارا به دلیل جنبه گردشگرپذیر بودن از مشارکت بالایی برخوردار بوده و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

با خرید و فروش رای مقابله می‌شود

رییس دادگستری آستارا گفت: در برخی از حوزه‌های انتخابیه احتمال بروز برخی مشکلات و چالش‌ها وجود دارد و محل‌های مربوط به صندوق‌های اخذ رای باید با در نظر گرفتن شرایط منطقه باشد.

عباس جاذب افزود: گزارش‌های ارائه شده باید مستند باشد و با خرید و فروش رای مقابله می‌شود.

وی ادامه داد: حساسیت این دوره انتخابات بالاست و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای در اولویت مجریان انتخابات باید باشد.

جاذب خاطرنشان کرد: روسای ستاد انتخابات و نامزدها بعد از تایید صلاحیت باید نسبت به مسائل حقوقی توجیه شوند.

یاسر همدمی، دادستان عمومی و انقلاب آستارا هم گفت: دادستانی از طریق مدعی العمومی و پیشگیری از افراط و تفریط‌های هیات اجرایی اقدام خواهد کرد و اهتمام جدی باید نسبت به مقابله با خرید و فروش رای باشد و افرادی در قالب مسافر در صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کنند و بر همین اساس رقابت و مشارکت و سلامت باید الگوی اعضای ستاد انتخابات باشد و این امور رمز توسعه منطقه است.

Share