فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در نشست شورای اداری؛

آستانه اشرفیه تنها شهرستان استان است که سه انتخابات دارد

نشست شورای اداری شهرستان آستانه اشرفیه با حضور روسای دستگاههای اجرایی با محوریت انتخابات، پیش از ظهر امروز در سالن فرهنگ ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضایی لاکسار فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: برا اساس تعالیم اسلام حاکمیت مطلق از آن خداوند است و اوست که انسان را بر سرنوشت خود حاکم کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه س از انقلاب با رهبری امام عزیز و همراهی مردم،  بر اساس قانون اساسی که میثاق ملی و خون بهای شهیدان است، اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی در آمد، افزود: همواره امام با اتکا به مردم در صدد حل مشکلات کشور بودند. بر همین اساس نظام سیاسی ما دارای دو رکن اصلی جمهوریت و اسلامیت  بوده که از هم جدایی ناپذیرند که محور فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام نیز همین موضوع بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه شرکت در انتخابات، هم تکلیف، وظیفه شرعی و ملی و هم حق قانونی افراد است، گفت: باید از این فرصت برای ادای تکلیف و بهره گیری از حق خود استفاده کرد.

سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از مولفه‌های انتخابات که همواره مد نظر مجریان انتخابات است

وی با تاکید به برگزاری انتخابات سالم و امن با حفظ امانت و حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان، اظهار داشت: تمامی تلاش و همت ما، برگزاری انتخابات سالم و امن است و الحمدلله تعامل و هماهنگی بسیار خوبی بین اعضای شورای تامین، هیئت‌های نظارت و دستگاههای ذیربط در این رابطه وجود دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آستانه اشرفیه تنها شهرستان استان است که سه انتخابات دارد، تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد فراهم شده است و در ۱۴۵ شعبه اخذ رای با همکاری بیش از ۲۵۰۰ نفر در آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.

رضایی لاکسار تاکید کرد: لازم است همه دستگاههای اجرایی و نهادهایی که بر اساس قانون موظف هستند، با امکانات و نیروی انسانی خود، در اجرای انتخابات به فرمانداری و بخشداری‌ها کمک داشته باشند و برابر مکاتباتی که انجام شده به موقع به وظایف قانونی خود عمل کنند.

فرماندار آستانه مطرح کرد: در بحث رقابت نیز ۲۰ نفر داوطلب میان دوره‌ای نمایندگی مجلس، ۵۴ نفر داوطلب شوراهای اسلامی شهرهای آستانه و بندر کیاشهر و ۷۰۱ نفر داوطلب شوراهای اسلامی روستاهای دو بخش شهرستان با هم رقابت میکنند و در تمامی روستاهای واجد شرایط، انتخابات برگزار می‌گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان، انتخابات را آبروی نظام دانست و افزود: همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری کمک کنیم و با تقویت روحیه امید و همچنین با بیان اقدامات و دستاوردهای نظام، از سیاه نمایی پرهیز نماییم. کسانی که بدون بیان موفقیت و پیروزی ملت ایران در جنگ اقتصادی،  تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که در سالهای اخیر بر کشور و مردم تحمیل شد و همچنین بدون در نظر گرفتن تاثیر بیماری کرونا، اقدام به سیاه نمایی میکنند، باید بدانند که اعتماد مردم و مشارکت آن‌ها را تضعیف می‌کنند و این کار بر خلاف منویات مقام معظم رهبری است.

رضایی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که به عنوان انتخاب شوندگان در عرصه انتخابات، وارد شده و بدین جهت زمینه مشارکت مردم را فراهم کرده‌اند، گفت: از همه این عزیزان انتظارمرود که با توجه به شروع زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات میاندوره‌ای مجلس و شوراها از ۲۰ خرداد، ضمن رعایت چهارچوب‌ها، الزامات قانونی، اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از تخریب دیگران، بخاطر شرایط کرونایی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی انجام داده و پروتکل‌های بهداشتی ضمیمه دستورالعمل تبلیغات انتخابات را رعایت نموده و از این بستر ضمن معرفی خود و رقابت سالم با رعایت قانون، زمینه مشارکت حداکثری را ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد طیبی، امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، حضور در انتخابات را تقویت نظام دانست و افزود: حضور حداکثری و حاضر شدن در انتخابات، یک تکلیف شرعی و یک حق است که خداوند برای انسان قرار داده است.

وی به بیمه شدن کشور سوریه با حماسه با شکوه انتخابات اشاره داشت و گفت: مردم سوریه با وجود اینکه در ابتدای مسیر راه بصیرت و مقاومت هستند، با وجود شدیدترین حملات و تهاجم‌ها، کشور خود را با انتخاب فردی که آمریکا از آن واهمه دارد بیمه کردند.

امام جمعه شهرستان با اظهار به اینکه شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است، افزود: انتخابات در کشور باید مسابقه‌ای برای کسب قدرت، انتخاب یعنی سپردن بخش عمده امکانات کشور به یک نفر که یک مجموعه در اینصورت باید نهایت دقت در انتخابات را داشته باشد.

محمد جعفری، رئیس هیئت نظارت شهرستان، انتخابات را مظهر تجلی ملت ایران و حماسه بزرگ خواند و گفت: انتخابات باید باعث دوستی و نزدیکی شود که ضمن مشارکت، باید هم به صورت لسانی و عملی دعوت صورت گیرد و همچنین باید‌های انتخاباتی همچون احترام به قانون، شمارش درست، نظارت دقیق در برگه آرا و اخلاق انتخاباتی  رعایت شود.

سرهنگ محمدی نسب، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستانه اشرفیه، ایجاد امنیت را یک امر مشارکتی در تمامی مولفه‌ها دانست و افزود: وضعیت انتخابات در شهرستان بسیار حساس است که روسای ادارات در حفظ و نگهداری اموال دولتی و امنیت باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه استحفاظی خود از خواسته معقول تعاونی بادام‌کاران گفت و افزود: آستانه اشرفیه رتبه اول بادام زمینی را دارد که با تشکیل کارگروه تخصصی با محوریت بادام در صدد اجرایی مصوبات و تحقق خواسته‌های بادام‌کاران هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه در راستای خدمات‌رسانی به کشاورزان، توزیع ۶۹۵۰ کودشیمیایی در اراضی کشاورزی تا پایان خرداد صورت خواهد گرفت، افزود: جذب اعتبار برای بخش کشاورزی به مبلغ ۷۰۰میلیون تومان برای تعمیر ایستگاه پمپاژ لب دریا و روستای سلیم چاف داشتیم.

رئیس جهادکشاورزی بیان اینکه ۱۸۳قطعه در اردیبهشت ماه، جوجه ریزی انجام شد، گفت؛ برای تامین مرغ با جوجه ریزی ۱۸۳ قطعه تا پایان خرداد و اوایل ماه آینده مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس منابع آب شهرستان نیز از لایروبی انهار در بخش‌های مختلف شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر گفت و افزود: ۱۱۰کیلومتر لایروبی کانال‌ها و انهار توسط منابع انجام شد که آبرسانی به موقع و به میزان به اراضی کشاورزی را داشتیم.

Share