سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد؛

خسارت وزش شدید باد در ۵ شهرستان گیلان؛ وقوع ۴۱ حادثه در رشت

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: وزش باد گرم در شبانه روز گذشته علاوه بر آسیب به برخی ساختمان‌ها، برق ۳۰۰ خانوار در شهرستان تالش را قطع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا حق بین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بر اثر وزش باد گرم در شبانه روز گذشته تاکنون، ۲ پایه ۱۲ متری برق نصب شده در روستای شیلان تالش سقوط کرد و برق ۳۰۰ خانوار این روستا و روستا‌های اطراف قطع شد که کارشناسان شرکت برق برای وصل کردن دوباره برق این خانوار‌ها در تلاشند.

وی از وقوع ۴۱ حادثه در شهر رشت بر اثر وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت در این مدت خبر داد و افزود: سقوط ۱۸ درخت، ۷ مورد سقوط اجسام و نمای ساختمان، ۲ مورد تخریب سقف و سربندی ساختمان، ۱۴ مورد حریق علفزار، آسیب به ۲ خودرو و ۴ خانه از جمله حوادث پیش آمده در شهر رشت در این مدت است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر وزش شدید باد تا عصر امروز در استان، گفت: همچنین ۲۲ اصله درخت و یک تابلو تبلیغاتی در فومن و ۴ اصله درخت و یک تابلو تبلیغاتی هم در صومعه سرا بر اثر وزش شدید باد سقوط کرد.

محمدرضا حق بین از سقوط یک آنتن مخابراتی در بندرانزلی خبر داد و افزود: بر اثر وزش باد، یک هکتار علفزار و عرصه‌ی جنگلی در روستای توشی و یک و نیم هکتار در روستای کاشکی شهرستان سیاهکل آتش گرفت که این آتش سوزی‌ها با تلاش کارکنان منابع طبیعی، مردم منطقه و دهیاری‌ها خاموش شد.

Share