سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان بیان کرد؛

خسارت سیلاب به تاسیسات زیربنایی ۷ شهر استان گیلان+ جزئیات

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: مشکلات شبکه آبرسانی، برق و گاز خانوار‌های مناطق سیل زده ۱۰۰ درصد رفع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا حق بین در گفتگوی تلفنی با صدا و سیما اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در شبانه روز گذشته و آبگرفتگی در شهرستان‌های رشت، سیاهکل، فومن، رودبار، آستانه اشرفیه، لاهیجان و شفت، به برخی امکانات زیربنایی در این شهرستان‌ها خسارت وارد شده و امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز حدود هزار خانوار قطع شده بود که با تلاش کارشناسان ۱۰۰ درصد مشکلات پیش آمده برطرف شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان رشت هیج خسارتی به تاسیسات زیربنایی وارد نشد، افزود: خانه‌های ساکنان روستای موشنگاه در این شهرستان دچار آبگرفتگی شد که به کمک نیرو‌های هلال احمر، آب منازل تخلیه شد.

محمدرضا حق بین گفت: پل اصلی گشت رودخان در شهرستان فومن بر اثر بارش باران آسیب دیده و راه روستا‌های گشت رودخان، سیدسرا، کیش رودبار، کمال محله و تله کانگاه قطع شده بود که به کمک نیرو‌های راهداری، یک راه فرعی برای ساکنان این ۵ روستا ایجاد شد تا اقدامات اساسی برای تعمیر پل آسیب دیده انجام شود.

وی همچنین از قطع آب، برق و گاز حدود هزار خانوار در شهرستان‌های فومن و سیاهکل خبر داد و اضافه کرد: با تلاش نیرو‌های عملیاتی دستگاه‌های مربوطه، جریان آب، برق و گاز این خانوار‌ها دوباره برقرار شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از آبگرفتگی پل روستای مالفجان در سیاهکل و تعدادی از منازل این روستا خبر داد و گفت: آبگرفتگی پل این منطقه فروکش کرده و آب منازل هم تخلیه شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین از قطع مسیر روستا‌های موشنگاه شهرستان رشت، بالارود سیاهکل و سیاهمزگی شفت بر اثر رانش زمین خبر داد و گفت: در حال حاضر مسیر تردد این روستا‌ها باز است و آمد و شد جریان دارد.

محمدرضا حق بین افزود: میزان خسارات واره به تاسیسات زیربنایی این ۷ شهرستان در دست بررسی است و به محض برآورد، اطلاع رسانی می‌شود.

Share