مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد

ناوگان مدیریت بحران استان گیلان نوسازی می‌شود | شناسایی ۵۰ نقطه آسیب‌پذیر در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر لزوم رفع نقاط ضعف برف سال گذشته در استان گیلان گفت: با برگزاری جلسات مختلف ۵۰ نقطه آسیب‌پذیر و بحران را در حوزه مدیریت بحران بررسی و شناسایی و تلاشیم که این مشکلات برطرف و به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، امیر مرادی با بیان اینکه استان گیلان در برف سال گذشته با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است، اظهار کرد: در سال گذشته برف سنگین در استان گیلان شروع به باریدن کرده و به مدت چند روز برخی از معابر مسدود و برق و آب برخی از شهرستان‌ها قطع‌شده بود که تمامی این مشکلات شناسایی‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم رفع نقاط ضعف برف سال گذشته در استان گیلان گفت: با برگزاری جلسات مختلف ۵۰ نقطه آسیب‌پذیر و بحران را در حوزه مدیریت بحران بررسی و شناسایی و تلاشیم که این مشکلات برطرف و به حداقل برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تأمین اعتبار در خصوص تجهیز و بازسازی ناوگان خبر داد و افزود: در هنگام مواجهه با بحران باید تمامی دستگاه‌های خدمات رسان نقش خود را دانسته و وظیفه خود را به‌درستی عمل کنند به همین دلیل برای اولین بروشور در حوزه برف رونمایی شده و دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود به‌درستی آگاه شدند‌.

مرادی یکی از دلایل ایجاد مشکل در برخی محورهای استان در هنگام بارش برف را عدم وجود پایگاه‌های راهداری دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با سازمان مدیریت بحران نهایت همکاری را کنند به همین دلیل و با پیگیری‌های انجام‌شده در ۶ محور استان که پایگاه‌های راهداری وجود نداشت پایگاه‌هایی در حال احداث است.

وی با اذعان به اینکه برای جلوگیری از حوادث ناگوار در جاده‌های استان مرکز مانیتورینگ در نظر گرفته است، بیان کرد: در مواقع بحرانی نیروهای مسلح همواره دست راست ستاد مدیریت بحران بوده و در هنگام بازگشایی معابر و راهداری کمک‌های بسیار زیادی کرده و یک تیم آفرود برای انجام این کار در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به نقش بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌ها افزود:  ۵۱۴ ماشین در حوزه راه‌ها احساس نیاز شده است که در حوزه راهداری فعالیت کنند.

Share