با یاد خدا موفق می‌شوید

توصیه سردار سلامی به حسن یزدانی برای شکست دیوید تیلور

سردار سلامی گفت: بعضی وقت ها حسن آقای عزیز ما با کشتی گیر آمریکایی که ظاهرا شکست کمی داشته است اگر یاد خدا کرد حتما موفق می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تجلیل از مدال آوران فدراسیون کشتی توسط شرکت همراه اول، صبح روز گذشته در سالن همایش های شهید شاهرخ ضرغام فدراسیون کشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این مراسم علیرضا دبیر ضمن گرامیداشت هفته بسیج و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دبیر عنوان کرد: در هیچ فدراسیونی در تاریخ ۷۰ساله ایران چنین افتخاراتی نداشتیم، ولی با ما طوری برخورد می‌کنند که انگار باخته‌ایم. امسال در همه رده‌ها قهرمان شدیم.
رئیس فدراسیون کشتی با اشراه به اینکه رسانه خیلی مهم است گفت: ما یک روز نهم و یازدهم دنیا می‌شدیم، می‌گفتند جوانگرایی می‌کنیم. نقره در دنیا شوخی نیست. حسن یزدانی ۹ مدال دارد. فشاری که من روی سرمربیانم می‌گذارم خیلی زیاد است. به کم بسنده نمی کنم و هر دو تیم ما باید قهرمان جهان می‌شدند.

وی ادامه داد: فقط معطوف به این نیستیم وزارت ورزش به بچه‌ها چه می‌دهد. انصافاً کیومرث هاشمی از وقتی آمده سنگ تمام گذاشته است. خودمان دنبال حل مشکلات این بچه‌ها هستیم. همراه اول اسپانسر ما که در واقع برادر ماست، هم کنار ما بوده است و جا دارد که از این دوستان قدردانی کنم.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان گفت: بیشتر مدال های ورزش ما را در المپیک ها کشتی کسب کرده و در ورزش دنیا المپیک جزء رویدادهای بسیار مهم محسوب می شود.

هاشمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر حکمرانی عالمانه تأکید دارند، اما در برخی موارد ما نتوانستیم حکمرانی عالمانه داشته باشیم و به ورزش آسیب زده‌ایم. مثلاً در انزلی و قائمشهر که مهد فوتبال است، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نداریم، اما در کاشان که فوتبال نداریم، ورزشگاه ساخته شده است. باید تعارف‌ها را کنار بگذاریم تا سرمایه‌های‌مان هدر نرود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: وظیفه ما در وزارت ورزش این است که کمک کنیم. اگر بخواهیم قهرمانان بیشتری داشته باشیم، چاره‌ای جز توسعه بیشتر کشتی در سطح کشور و به‌ویژه استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش نداریم. موضوع استعدادیابی و ارتقای مربیگری هم به‌صورت سیستماتیک باید در دستور کار فدراسیون قرار بگیرد. گرفتن میزبانی بین‌المللی برای کشور ما اهمیت زیادی دارد. دو ماه پیش مسابقات والیبال را در ارومیه برگزار کردیم و مردم دو هفته با این رشته زندگی کردند و این در موضوع جذب توریسم ورزشی اهمیت دارد. درباره کارهای پژوهشی هم باید از ظرفیت دانشگاهی‌ها استفاده کرد. در جمع قهرمانان کشتی علاوه بر خود دبیر که دانشگاهی است، همچنین نفرات تحصیلکرده زیادی داریم که باید از آنها بهره گرفت.

هاشمی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کشتی در المپیک پاریس تصریح کرد: من درد کشتی را می‌دانم و می‌فهمم و اگر در گذشته نسبت به کشتی کوتاهی شده است، باید جبران شود.

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه باعث افتخار ماست که همراه ورزش اول کشورمان هستیم، اظهار کرد: هدف ما از این همراهی رواج هر چه بیشتر ورزش کشتی در کشور است.
وی در ادامه این رویداد که برای تجلیل از مدال آوران، قهرمانان و نام آوران یک سال اخیر کشتی ایران برگزار شد، ابراز کرد: هوش و ذکاوتی که در بدنه این رشته پهلوان پرور وجود دارد، می تواند در رویدادهای آتی هم مدال های رنگینی را برای کشورمان به ارمغان آورد و امیدواریم شاهد این اتفاق در رقابت های المپیک آتی باشیم.

سردار سرلشگر حسین سلامی در این مراسم گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز شرف حضور در جمع وزیر ورزش، قهرمانان کشتی و پیشکسوتان کشتی و سایر رشته‌ها را دارم. یکی از دلنشین‌ترین جلساتی است که فرصت کردم در آن حضور پیدا کنم و از دعوت دبیر قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت: یاد و خاطره تمامی بسیجیان که آن ها نیز در عرصه ی دیگر قهرمان ایران اسلامی بودند و از این کشور دفاع کردند گرامی می دارم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جامعه ورزشی کشور بخش مهمی از شخصیت کشور ماست. کشورها را با ستارگان‌شان و شخصیت‌هایی که نام یک کشور را جهانی می‌کنند، می‌شناسند. این افراد سازنده بخش بزرگی از عظمت و شکوه و شخصیت یک کشور و در دیدگاه جامعه و جهان فاتح قله‌ها هستند. یکی از آرزوهای نوجوانان و جوانان همه کشورها این است که به افتخارات جوانان کشورشان در عرصه ورزش نزدیک شوند. یک حس دست نیافتنی در مورد آنها وجود دارد. قهرمانان ورزشکار با تلاش و تحمل سختی‌ها می توانند در میادین بین المللی بدرخشند و نام یک کشور را در جهان پرآوازه کنند.

سلامی اظهار داشت: کشتی یک ورزش استثنایی است که در آن باید تمام اجزای بدن قوی باشد و تمام عضلات در آنِ واحد حرکاتی غیر هم‌جهت انجام دهد تا یک ورزشکار موفق شود. افتخارآفرینی پیشکسوتان را به خاطر دارم. در زمان قدیم ما تلویزیون نداشتیم اما داخل روستا وقتی که گندم درو می‌کردیم مسابقات را از رادیو با گزارش مرحوم بهمنش می‌شنیدیم و وقتی برنده می‌شدند احساس نشاط به ما دست می‌داد. الان هم وقتی کشتی می‌بینم به صندلی فشار می آورم و در زمان رقابت‌های وزنه برداری بلند می‌شوم و می‌گویم این ایران است.

وی عنوان کرد: برخی اسامی هیچ وقت فراموش نمی‌شوند و حتی وقتی از دنیا می‌روند مرام‌شان جاودان می‌ماند همانند شخصیت پوریای ولی و غلامرضا تختی که ستودنی است یا شهیدان جامعه کشتی که تقدیم این کشور شده است. یادی هم از شهدای بسیجی کنیم که چطور این کشور را حفظ کردندـ

فرمانده کل سپاه گفت: شخصیت یک کشتی گیر دو بُعد قوی دارد یکی قدرت و دیگری مقاومت جسمانی، ما چون کار نظامی می‌کنیم بهتر تفاوت قدرت و مقاومت را می‌دانیم. کشتی‌گیر انعطاف جسمانی بالا و قدرت مقاومت مقابل فشار حریف را دارد. وقتی کشتی‌گیری به پل می‌رود بسیار باید قدرتمند و مقاوم باشد که مقابل فشار نشکند. سال‌ها زمان می‌برد تا یک کشتی‌گیر دو تا سه دقیقه روی تشک عملکرد خوبی داشته باشد و تحت تأثیر فشارها قرار نگیرد.

سردار سرلشکر سلامی گفت: یک مفهوم به اسم هوش و حافظه عضلانی وجود دارد. ورزشکاران ما با نشاط کشتی می‌گیرند و همه اینها براساس تمرین و ممارست حاصل می‌شود. بدون اعتماد به نفس کشتی‌گیر نمی‌تواند قابلیت‌های خود را نشان دهد. تمرکز ذهنی خیلی اهمیت دارد. من یک فرمول ساده از قرآن می‌گویم؛ الا بذکرالله تطمئن القلوب. با یاد خدا موفق می‌شوید. وقتی شما به کبریای الهی فکر می‌کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی‌گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان هم باشد مهم نیست. حسن آقای یزدانی با کشتی‌گیر آمریکایی که نامدار است و کمتر باخته مسابقه دارد و می‌تواند با این روش موفق شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکار قوی کسی است که در پیروزی فروتن و در شکست عزیز باشد. زیبایی کشتی به همین برد و باخت‌هاست اگر باخت توام با عزت باشد وسط تشک نخوابید، سریع بلند شوید چرا که دنیا به آخر نرسیده و هر شکستی آغاز یک ماجرا و پیروزی است. ما چون در میدان جنگ بودیم طعم تلخ شکست و طعم شیرین پیروزی را چشیدیم ولی سعی کردیم در شکست‌ها متوقف نشویم هرچند شکست‌ها برای ما به معنای از دست دادن یک سرزمین و شهادت دوستان‌مان بود.

فرمانده کل سپاه گفت: هنوز دنیا در ابهام گلی است که مارادونا با دست زده است. کاش ورزشکار ما اینقدر شجاعت اخلاقی داشته باشد که وقتی اشتباه کرد عذرخواهی کند و اگر داور خطای ما را ندید خودمان تذکر دهیم.

سردار سرلشکر سلامی همچنین با بیان مواردی از جنگ غزه تأکید کرد که به اذن خدا این جنگ به سود فلسطینی‌ها تمام می‌شود و چهره کریه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به جهان نشان داده خواهد شد.

Share