توفان یزدانی‌ها و هرکول آملی

انتقام شیرین زارع از طاها آکگول | همان همیشگی؛ یزدانی – تیلور در فینال

کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ قهرمان المپیک را شکست داد و به فینال رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ صربستان، نماینده ایران با پیروزی مقابل قهرمان المپیک به صعود رفت. او سومین فینالیست ایران در روز نخست مسابقات بود.

امیرحسین زارع در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر صفر مقابل طاها آکگول از ترکیه دارنده مدال طلای جهان و المپیک پیروز شد.

زارع سال گذشته نیز در نیمه‌نهایی قهرمانی جهان ۴ بر ۲ مقابل آکگول شکست خورده بود و حریفش با مشت‌های گره کرده برای او کری‌خوانی کرد.
او پس از استراحت در دور اول، برابر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز شد.

در مرحله یک هشتم نهایی، موفق شد نماینده پورتوریکو را هم با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد و در یک چهارم نهایی نماینده مجارستان را با نتیجه ۱۱ بر ۴ شکست داد.

همان همیشگی؛ یزدانی – تیلور نبردی با طعم انتقام

در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ صربستان، کاپیتان تیم ملی ایران مقتدرانه راهی فینال قهرمانی جهان شد.

حسن یزدانی در مرحله نیمه نهایی  بدون اینکه حریفش دردسر ساز شود، مقابل شاپیف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال قهرمانی جهان رفت.

او با رسیدن به فینال برای ششمین مرتبه رو در روی دیوید تیلور آمریکایی قرار می‌گیرد. یزدانی سال گذشته در فینال مغلوب تیلور شد.

دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در مرحله نیمه نهایی حریف قزاقستانی خود را ضربه فنی کرد و حریف یزدانی در فینال شد.

یزدانی در دور مقدماتی استراحت داشت و در دور دوم برابر لاورنس، کشتی‌گیر استرالیا با نتیجه ۸ بر ۲ و ضربه فنی به پیروزی رسید. سپس موفق شد با نتیجه ۱۱ بر صفر  اردن بات از مغولستان را از پیش رو بردارد.

در مرحله یک چهارم نهایی نیز ناظم مایلز امینه از سن مارینو دارنده مدال برنز المپیک توکیو  را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد.

یزدانی دارنده سه طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان و یک طلا و یک نقره المپیک است.

امیرمحمد یزدانی فینالیست شد

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این دیدار به مصاف «رمضان رمضان اف» کشتی گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان رفت و در یک کشتی برتر و زیبا حریف خود را ۱۲ بر ۲ شکست داد و اولین فینالیست ایران در این دوره از مسابقات شد.

Share