مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد:

تهیه و بازنگری طرح هادی ۱۱۶ روستای گیلان در دست انجام است | ۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد طرح هادی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از تهیه و بازنگری طرح هادی ۱۱۶ روستا در استان خبر داد و افزود: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای تهیه و بازنگری طرح هادی این روستاها ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ طرح هادی روستایی ۲۵۱ روستا با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال تهیه و بازنگری شد، اظهار کرد: گیلان ۲ هزار ۹۰۵ روستا دارد که از این تعداد ۲هزار ۶۰ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است (طرح هادی بنیاد مسکن روستاهای بالای ۲۰ خانوار را شامل می‌شود).

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از تهیه و بازنگری طرح هادی ۱۱۶ روستا در استان خبر داد و افزود: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای تهیه و بازنگری طرح هادی این روستاها ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

دائمی روستاهای دارای طرح هادی را ۲ هزار ۲۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد طرح هادی هزار و ۲۷ روستا مورد بازنگری قرار گرفته و عمر ۱۰ساله طرح‌های ۶۹۱ روستا نیز رو به اتمام است که در حال حاضر نیازمند بازنگری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه در این استان ۴۰ روستا بالای ۲۰ خانوار فاقد طرح هادی هستند، گفت: طرح هادی انگیزه‌ای برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی است.

وی، ایجاد ثبات سکونت در روستا، امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی و تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی از دیگر مزیت‌های اجرای طرح هادی عنوان کرد.

طرح هادی به منظور ساماندهی و اصلاح بافت موجود شهر یا روستا، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف مانند مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را تعیین می‌شود.

Share