نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان؛

اولویت انتصاب با مدیران بومی باشد اما توانمند و انقلابی غیربومی را باید پذیرفت

آیت الله فلاحتی با اشاره به فعالیت و ورود برخی مدیران غیربومی در استان عنوان کرد: ما از روز نخست تاکید داشتیم که اولویت با مدیران بومی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در چهارمین گردهمایی استانی ائمه جمعه استان گیلان در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه همه در مسیر تعالی‌سازی جامعه و تمدن‌سازی اسلامی حرکت می‌کنیم اظهار داشت: ۲ مؤلفه حرکتِ هدف‌دار و زمان‌بندی شده باید همیشه سرلوحه کار و برنامه‌هایمان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: هر زمانی که سپری می‌شود، انسان باید بداند که در این زمانِ محدود و زمان‌بندی شده چه کاری انجام داده است.

امام جمعه رشت افزود: علامه حلی در موضوعات گوناگون معارف دینی، فقه، اصول و تاریخ و… همه‌جا حرف برای گفتن داشتند و تخصصی ورود می‌کردند تا جایی‌که امروز ۶ کتاب ایشان جزو کتب درسی حوزه‌ است که نشان می‌دهد ایشان هدف‌دار وارد حوزه شدند و به زمان توجه داشتند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند متعال آسمان و زمین را هدف‌‌مند و زمان‌بندی شده آفرید تصریح کرد: کسی‌که به زمان نظم می‌دهد در واقع زمان را به خدمت گرفته است و چنین فردی وقتِ اضافی هم خواهد داشت.

وی با اشاره به آسیب‌های دوران کرونا و ندیدن معلم در اوجِ دورانِ بلوغ و جوانی افراد عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید داشته‌اند که نیروی جوان تربیت کنید و معارف دین را به او بیاموزید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان سطحی‌نگری و غفلت از آخرت را نتیجه عدم توجه به اصل زمان‌بندی دانست و بیان کرد: وقتی هدف‌دار حرکت کنیم، انسان‌های باهدف تربیت خواهیم کرد.

آیت‌الله فلاحتی جان باختن تعدادی از هم‌‌وطنان را در لنگرود تسلیت گفت و افزود: این اتفاق، حادثه تلخی برای کشور و استان بود و به خانواده‌های انان تسلیت عرض می‌کنم؛ بنده در همان لحظات اول که این خبر را شنیدم، به فراجا و دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها تاکید کردم که سریع ورود کنند و همه هم ورود کردند.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه تصریح کرد: بیش از اینکه نقد کنیم باید امیدآفرینی کرده و از دستاوردها و مواضع خوب نظام اسلامی بگوییم که جزو مطالبات رهبری هم است.

وی مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم و جوانان فلسطین را ستودنی دانست و گفت: جوانان فلسطینی این دوره در تلاشند تا دشمن را از حیث اقتصادی و سیاسی و… خسته کنند؛ این جوانان تفاوتِ بسیار با سایر دوره‌ها دارند و مقاوم‌ ایستاده‌اند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فعالیت و ورود برخی مدیران غیربومی در استان عنوان کرد: ما از روز نخست تاکید داشتیم که اولویت با مدیران بومی باشد اما اگر مدیر غیربومی توانمند و انقلابی هم برای این استان انتخاب و منصوب شده است، مشکلی نیست و باید پذیرفت.

Share