در خطبه های نماز جمعه رشت؛

آیت‌الله فلاحتی: شاهد پایبندی دختران و زنان به حجاب و ارزش‌های اسلامی هستیم

امام جمعه رشت گفت: از همه مسئولان و قوای سه گانه درخواست می‌کنم تلاش کنند با همت و همراهی مردم، بساط این بی‌عفتی و ناهنجاری‌ها را منطقی، عاقلانه و قدرتمندانه جمع کنند و مردم هم آتش به اختیاری را در این عرصه حفظ کنند تا دشمن بار دیگر، از مردان و زنان ایران سیلی بخورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به حقوق استاد و شاگرد نسبت به یکدیگر اظهار داشت: میان استاد و شاگرد باید حجب و حیا وجود داشته باشد و لذا عادی کردن روابط میان آنان و کثرت سوال باعث خدشه‌دار شدن حریم می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به ۱۲ فروردین ماه روز «جمهوری اسلامی» گفت: ۱۲ فروردین یکی از روزهای طلایی ملت ایران است و امام (ره) درباره عظمت جمهوری اسلامی می‌فرمایند «۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ایران است و ملت ما باید این روز را زنده بدارند؛ روزی که کنگره‌های قصر حکومت طاغوت فرو ریخت و حکومت خدا و مستضعفان جایگزین شد.»

آیت‌الله فلاحتی به آثار و برکات روز جمهوری اسلامی و ضرورت توجه مردم به ایام‌الله‌ها اشاره و بیان کرد: ایجاد نظام براساس مردم‌سالاری دینی، گسترش معنویت و اخلاق در جامعه، ایجاد فرصت‌های شغلی، قطع نفوذ بیگانگان و تامین استقلال کشور، دستیابی به رشد و پیشرفت‌های علمی و عمرانی، برخورداری از ابزار بازدارندگی تنها بخشی از آثار و برکات جمهوری اسلامی و شاخص‌های رشد و پیشرفت کشور در طول این سال‌های گذشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند فشارهای خود را به جمهوری اسلامی تحمیل کند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی بارها نشان داد که ایستادگی می‌کند اما سلطه نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با شیطان‌صفتانی همچون رژیم آمریکا و رژیم صهیونیست غاصب مواجه است که دشمنان دین هستند خاطرنشان کرد: یکی از کارهای شیطان، تلاش برای نفوذ در عقاید و باور ملت‌ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در معادلات بین‌المللی ایجاد کرد گفت: دشمنان همه تلاش و همت‌شان را برای مهار انقلاب به‌کار گرفتند اما در هیچ عرصه‌ای تاکنون موفق نبودند و در تحریم اقتصادی نیز به اذعان خودشان، در برابر این ملت شکست خوردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر افزایش پایبندی مردم به آرمان‌های دینی و الهی و افزایش آگاهی‌ها نسبت به معارف دین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز شاهد پایبندی بسیاری از دختران و زنان به حجاب و ارزش‌های اسلامی هستیم و این پایبندی، آرامش را از دشمن گرفته است.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در طول ۴۰ سال گذشته چندین برابر پول نفت هزینه کردند تا انقلاب اسلامی را مهار کنند اما بدانند دشمنان این کشور هیچ‌وقت راه به جایی نمی‌برند و این جمهوری اسلامی است که توانسته آمریکای جنایتکار را در غرب آسیا، کشورهای عربی و سایر کشورها مهار کند و بر مشکلات و سختی‌های تحمیل شده فائق آید.

وی با اشاره به آرامش جمهوری اسلامی در دوران سخت کرونا، تحریم اقتصادی و بحران‌های مختلف خاطرنشان کرد: این آرامش در شرایط سخت برای تمام دنیا زبانزد و قابل توجه بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایجاد دو قطبی بین مردم و مسئولان و ایجاد تنش بین مردم، خواسته دشمن است افزود: برخی امور حاکمیتی است اما همین‌جا از همه مسئولان و قوای ۳گانه درخواست می‌کنم تلاش کنند با همت و همراهی مردم، بساط این بی‌عفتی و ناهنجاری‌ها را منطقی، عاقلانه و قدرتمندانه جمع کنند البته بیانیه وزارت کشور نیز ساعاتی پیش در این رابطه صادر شد.

وی خطاب به مردم متدین، دغدغه‌مند و مطالبه‌گر گفت: آتش به اختیاری را در این عرصه حفظ کنید تا دشمن بار دیگر، از مردان و زنان ایران سیلی بخورد.

Share