امام جمعه رشت؛

دشمن در تلاش است تا ایران مستقیماً وارد کارزار جنگ شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سیاست‌های درست جمهوری اسلامی در منطقه گفت: جمهوری اسلامی با حمایت معنوی و تربیت نیروهای توانمند و اقدام به‌موقع توانست طوری حرکت کند که متهم به دخالت نشود و به موفقیت برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله فلاحتی در دیدار با ائمه جمعه استان گیلان به‌منظور حمایت همه‌جانبه ائمه جمعه از مردم مظلوم فلسطین و غزه با اشاره به جمله‌ای از امیرالمومنین علی(ع)‌ درباره اقدام به‌موقع و استفاده از فرصت‌های زندگی اظهار داشت: با توجه به بیانات امیرالمومنین علی(ع)، خداوند وقتی ببیند، بنده‌اش در رفتار و گفتار صادق است، دشمنانش را سرنگون و نصرت خود را متوجه مومنان خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ادامه داد: انسان با نابودی دشمنانش احساس نشاط و سرور می‌یابد و آن زمان است که «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا و إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» تحقق می‌یابد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمنان در حال زدودن سیاهی از چهره آمریکا بودند‌ اما جنایات و حوادث اخیر همه‌چیز را آشکارتر کرد و اکنون بهترین فرصت برای شناساندن آمریکا به جوانان است افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند مستندات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها مستقیماً در حال اداره این جنگ در غزه هستند.

وی با اشاره به حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها برای قتل‌عام انسان‌های بی‌گناه و زنان و کودکان گفت: دشمن در حال عقب‌نشینی است اما در حوزه رسانه اقدام به شبهه‌افکنی می‌کند و لذا یکی از وظایف اخیر ائمه جمعه پاسخگویی به شبهات است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان از ائمه جمعه خواست که در سخنان‌‌شان، جوانان و نوجوانان را مورد خطاب و توجه بیشتری قرار دهند و بیان کرد: جوان از اینکه مورد توجه قرار بگیرد لذت می‌برد و این موضوع باید مدنظر ائمه جمعه باشد از طرفی بیش از چندین هزار نفر از جوانان هلال احمر گیلان و مردم برای کمک به مردم مظلوم اعلام آمادگی کردند که بسیار مهم است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، هیچ کشوری به‌صورت تمام‌عیار اشغال نشد اما قبل از انقلاب، چندین کشور از جمله فلسطین اشغال شد تصریح کرد: دشمنان در افغانستان، یمن، سوریه، عراق و سایر کشورها نیز قصد داشتند جا خوش کنند و نقشه راه کشیدند اما نتوانستند و جمهوری اسلامی با مدیریت سیاسی از سوی امامین انقلاب توانست در ایجاد جبهه مقاومت موفق عمل کند و در عین حال شاخ آمریکایی‌ها و قدرت‌های جهانی را به ویژه در غرب آسیا شکست؛ در ادامه اتحاد جماهیر شوروی هم متلاشی شد که نشان از تاثیر جمهوری اسلامی در منطقه دارد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بدون مداخله مستقیم توانست آمریکایی‌ها را از افغانستان و غرب آسیا بیرون کند گفت: یمن بیش از ۲ قرن، یک استانِ عربستان بود و رییس بانک، وزیر و فرمانده ارتش آن‌ها توسط سعودی‌ها تعیین می‌شد اما با الگوگیری از جمهوری اسلامی توانست مقاومت ۸ ساله داشته باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های درست جمهوری اسلامی در منطقه تاکید کرد: جمهوری اسلامی همواره با حمایت معنوی و تربیت نیروهای توانمند و اقدام به‌موقع توانست طوری حرکت کند که متهم به دخالت نشود و به موفقیت برسد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به موفقیت‌های فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی گفت: اسیر و یا کشته شدن حدود ۲ هزار صهیونیست در عملیات اخیر، در طول ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود فرموده بودند که بسیاری از حرکات ناموزون در اطراف ما و غرب آسیا با این هدف صورت می‌گیرد تا معادله‌سازی کرده و ایران را درگیر بحران کنند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا ایران مستقیماً وارد معرکه شود اما سیاست جمهوری اسلامی و درایت رهبر معظم انقلاب این است که خواسته دشمن تحقق نیابد و ورود مستقیم باید به‌موقع و در زمانِ درست رخ دهد.

وی خطاب به ائمه جمعه گفت: بدانید رهبر معظم انقلاب توسط امام زمان(عج) هدایت و ارشاد می‌شوند زیرا این مسائل و اتفاقات مربوط به دنیای اسلام، مسلمانان و هدایت بشریت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قدرت‌های جهانی با داشتن بزرگترین جنگ‌افزارهای نظامی در مقابل افغانستان، یمن،‌ فلسطین، سوریه و عراق ناکام ماندند افزود: ورود مستقیم جمهوری اسلامی به معادلات جنگ، هدف دشمن است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت دوری از هرگونه التهاب‌آفرینی در جامعه تاکید کرد: ائمه جمعه در خطبه‌ها سعی کنند کوتاه سخن بگویند و اگر‌ به نکته‌ای از رهبری اشاره کردید، عین جمله و نکته رهبری را بخوانید.

Share