مدیر اقتصادی بخشی خصوصی بندرکاسپین خبر داد؛

افزایش ظرفیت سیلوهای غلات بندر کاسپین به ۴۵ هزار تن

به گفته آرش داداش‌پور از برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت سیلوهای غلات به ۴۵ هزار تن، افزایش ظرفیت ۲ هکتاری انبار مسقف و افزایش ۱۴ هزار مترمکعبی مخزن روغن است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایران به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد، موقعیت جغرافیایی ویژه، برخورداری از امنیت و ثبات سیاسی، بهره‌مندی از سواحل طولانی، در اختیار داشتن تجهیزات مناسب و توانایی لازم در تخلیه و بارگیری کالا، دارا بودن خطوط راه آهن سراسری و تلاش برای احداث و توسعه  بنادر جنوبی خزر، می‌تواند راه مناسب برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشورهای آسیای مرکزی است.

همین امر به اهمیت نقش بنادر موجود در گیلان افزوده است زیرا نقش مهمی در توسعه اقتصادی در استان دارند، که در این خصوص مدیر اقتصادی بخشی خصوصی بندرکاسپین می‌گوید برنامه‌های خوبی در حوزه بندر کاسپین در حال اجرا است و تاکنون چهار پست اسکله توسط شرکت سرمایه‌گذار در این بندر تکمیل‌ شده است.

به گفته آرش داداش‌پور از دیگر برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت سیلوهای غلات به ۴۵ هزار تن، افزایش ظرفیت ۲ هکتاری انبار مسقف و افزایش ۱۴ هزار مترمکعبی مخزن روغن است.

مدیر اقتصادی بخشی خصوصی بندرکاسپین می‌گوید حوزه اقتصاد دریا فراتر از مواردی از قبیل شیلات و گردشگری دریایی بوده و معتقد است اقتصاد دریامحور، راهبردی اساسی، توسعه‌ای و کنش‌گرا و در نهایت، تحول آفرین است و با موضوعات مختلف توسعه‌ای و حاکمیتی مانند جمعیت پذیری، ایجاد زیرساخت‌ها و ارتباطات گره خورده است.

مدیر اقتصادی بخشی خصوصی بندرکاسپین، روابط تجارت ایران در خصوص استفاده از پتانسیل ظرفیت ترانزیت سوخت و کالاهای دیگر در دریای خزر را مهم می‌داند و می‌گوید حوزه حمل و نقل یک پیوند ارتباطی یکپارچه در ساختن همکاری‌های کارآمد در منطقه است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب این دریا و امکان ارتباط چندوجهی حمل و نقلی کشورهای خزر با اروپا و آسیا و پشتیبانی مراکز حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی باعث شده تا آینده‌ای مطلوب برای یکپارچه‌سازی موفقیت‌آمیز در ایجاد ترانزیت، حمل و نقل و زیرساخت‌های لجستیک در منطقه فراهم شود.

داداش‌پور همچنین بخش دیگری از فعالیت‌های حمل و نقل در کرانه‌های دریای خزر را به بنادر و کشتیرانی مرتبط دانست و تصریح کرد: ایران در این زمینه در حال توسعه فعالیت‌های خود است. بنادر شمالی ما در کنار بخش‌های خصوصی همچنان نقش مهمی در تجارت کشور داشته‌اند، منافع اقتصادی ایران حول دریای خزر در شرایط جدید بیش از گذشته مورد اهمیت قرار گرفته است.

Share