امام جمعه رشت؛

اجازه نخواهیم داد در قالب مولدسازی، آثار سوء برای استان بر جای بگذارند

امام جمعه رشت با اشاره به دستور اخیر رییس جمهور پیرامون حل معضل پسماند گیلان و پیگیری زباله‌سوز گفت: گفته شده ۹ میلیون دلار در سال ۹۰ برای پسماند استان گیلان اختصاص داده شده بود که ۱۲ سال قبل، رقم بزرگی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به حقوق متقابل بین مسلمانان بر مبنای اصول عقلی و شرعی اظهار داشت: رعایت حق مومن و برادرِ مسلمان و توجه به هم‌نوعان در اسلام تاکید شده است و لذا خدمت به خلق همچون عبادت است.

امام جمعه رشت،‌ نماز را بسترساز توجه به خواهران و برادرانِ دینی دانست و تصریح کرد: مومن ۷ حق دارد و در روز قیامت، خداوند درباره میزان عمل به این حقوق از ما سوال خواهد کرد.

وی با اشاره به حقوق مومن نسبت به همنوعان ادامه داد: دوست داشتن برادرِ مومن و کمک کردن به او در وقتِ نیاز، دوری از غیبت، عیادت از او در هنگامِ بیماری و شرکت در تشییع جنازه از جمله حقوقی است که باید توجه شود و مومن همان چیزی که برای خود دوست دارد برای برادر مومنش دوست داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی به‌مناسبت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ایرانی مایه افتخار ما هستند؛ امروز نوجوان و جوان ایرانی در دنیا شاخص شده و جوانان لبنانی، سوری و عراقی و سایر کشورها به جوان ایرانی افتخار می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نه‌تنها رهبر ایران بلکه رهبر بشریت هستند گفت: بشریت امروز فهمیده است که شخصیتی با چنین زندگی زاهدانه، مدیریتی شجاعانه و بادرایت در ایران زندگی می‌کند که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی به جانفشانی و مجاهدت جوانانِ فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها اشاره و بیان کرد: جوانان فلسطینی این دوره فهمیده‌اند که باید شجاعانه، عاقلانه، امیدوارانه و مبتکرانه در مقابل دشمن بایستند و مبارزه کنند و لذا ابتکار عملی که اخیراً در مبارزه با صهیونیست‌ها از خود نشان دادند و اسرای زیادی از اسرائیل گرفتند، در طول ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده و باعث نگرانی و سردرگمی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانانِ مقاوم و مجاهد ایرانی امروز الگوی فلسطینی‌ها هستند گفت: صهیونیست‌ها در پشت صحنه بمباران اخیر، آتش گرفته‌اند و نگران هستند که نکند جوانان سوری، یمنی و حشدالشعبی و سایر جبهه مقاومت بر سرشان بریزند و دودمان‌شان را برباد دهند البته اگر این جوانان وارد صحنه شوند قطعاً تلآویو گورستان صهیونیست‌ها خواهد شد و مقاومت فلسطین فهمیده است ایستادگی پاسخ می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پس از اینکه باتلاقی برای اوکراین ساختند، در تلاش هستند باتلاق دیگری در فلسطین اشغالی ایجاد کنند البته تبعات بدی در انتظار آمریکا خواهد بود افزود: بیش از ۱۵۰ کشور، اجتماعات عظیمی را در حمایت از مردم مظلوم غزه تشکیل دادند که پیام‌ها دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در هیچ دوره‌ای، تا این حد هزینه نکرده بود افزود: حوادث اخیر برای رژیم صهیونیستی با آسیب‌های متعددی در حوزه‌های مختلف مالی، فناوری، گردشگری و سایر بخش‌ها همراه بوده است.

وی با اشاره به دستور اخیر رییس جمهور به استانداران شمالی و استاندار گیلان پیرامون حل معضل پسماند گیلان و پیگیری زباله‌سوز تصریح کرد: گفته شده ۹ میلیون دلار در سال ۹۰ برای پسماند استان گیلان اختصاص داده شده بود که ۱۲ سال قبل، رقم بزرگی بود و لذا با ورود دادستانی، مدیرانی که در این حوزه سهل‌انگاری کردند باید محاکمه شوند؛ در رقم جدید نیز ۸۰ میلیارد تومان فقط برای پسماند اختصاص دادند در حالی‌که سال‌ها پیش با ۹ میلیارد می‌توانستند این معضل را حل کنند.

امام جمعه رشت بیان کرد: در سال‌های گذشته، کارخانجات بزرگی را در استان با هزاران کارگر به تعطیلی کشاندند اما دیگر اجازه نمی‌دهیم که در قالب مولدسازی، آثاری سوء و آسیب برای استان بر جای بگذارند؛ دستگاه قضا نیز آمادگی دارد که در این حوزه برخوردهای لازم را به عمل آورد.

Share