استاندار گیلان با حضور در رودسر اعلام کرد؛

آبگیری آزمایشی سد پلرود در سال جاری | کاشت ۲ درخت به ازای هر درخت قطع شده

استاندار گیلان از آبگیری آزمایشی سد پلرود رودسر تا پایان امسال خبر داد و گفت: سرعت اجرای پروژه مناسب بوده و سال آینده آبگیری نهایی صورت می گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی استاندار گیلان روز سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ضمن حضور در گلزار شهدای رحیم آباد از سد پلرود رودسر بازدید کرد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به بارندگی که در استان گیلان داریم ولی تنش آبی بسیار بالایی داریم و برای اینکه بتوانیم مشکلات آب منطقه را حل کنیم از طریق قرارداد محرومیت زدایی امام حسن مجتبی و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تفاهم نامه و توافق نامه ای امضا کردیم و آبرسانی به بیش از ۷۰۰ روستا الان در دست کار قرار دارد.

عباسی با تاکید بر اینکه در شهرهای شرق گیلان مشکل تصفیه خانه داشتیم، یادآور شد: تصفیه خانه ها درحال حاضر به اندازه کافی راه اندازی شده و میزان کدورت تا ۴۰۰ میلی گرم در لیتر را رفع می کند.

استاندار گیلان با بین اینکه در خصوص سد پلرود چند مانع وجود داشته که معارض بوده و در چند روستا تعیین تکلیف نشده بودند، اظهار کرد: اختلاف بین زمین های که متصرف هستند با منابع و مستثنیات نیز در کارگروهی برطرف می شود.

 عباسی قطع درختان را دیگر مانع این پروژه عنوان کرد و گفت: در راستای راه دسترسی تعهد داده شده که به اندازه هر درختی که قطع میشود، ۲ درخت کاشته شود و خودم پای کار هستم زیرا مسئله کاشت یک میلیارد درخت را در برنامه داریم و سهم استان گیلان نیز بسیار بالاست.

وی با تاکید بر اینکه انشاالله بتوانیم درختان زیادی بکاریم، خاطرنشان کرد: اما سد باید درست شود و تمام تلاشمان این است همانطور که قبلا وعده داده شده بود که امسال آبگیری ازمایشی انجام شود و سال آینده آبگیری نهایی صورت بگیرد.

عباسی با بیان اینکه سرعت احداث پروژه مناسب است، افزود: تامین مالی لازم از اعتبارات استانی و ملی صورت گرفته و مشکل خاصی نمی بینم.

عکس: ابوالفضل شکری

Share