فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقت در گیلان | از لحاظ زمان وقوع تا کشف سرقت جز پنج استان برتر هستیم

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه گیلان جز پنج استان برتر کشور از لحاظ فاصله زمانی وقوع تا کشف جرائم سرقت است، گفت: در سال‌جاری، وقوع سرقت در استان از ٣۴ درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌های هدفمند و تلاش‌های شبانه روزی همکاران در مجموعه انتظامی استان اظهار کرد: گیلان از حیث افزایش وقوع سرقت‌ها یازدهمین استان کشور است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت‌های مسلحانه، سرقت بانک و سرقت طلافروشی خوشبختانه در سال‌جاری هیچگونه وقوعی در استان نداشته‌ایم، افزود: در سایر سرقت‌های تاثیرگذار مانند منزل‌، مغازه، کیف‌قاپی به عنف و تحت پوشش نیز آمارها حاکی از روند کاهشی وقوع این جرائم نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به دستاوردهای پلیس گیلان با بکارگیری توان کلیه نیروها اعم از اجرایی و ستادی و بهره مندی از تمام ظرفیت خودرویی و موتوری که منجر به کشف قریب به ۴٩ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در سال‌جاری شده است، گفت: در سال جاری کشف جرائم مهم افزایش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و به لطف پروردگار، برابر بررسی‌های صورت گرفته گیلان از لحاظ فاصله زمانی بین وقوع تا کشف جرائم سرقت جز پنج استان برتر کشور قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در ۶ ماهه سپری شده از سال‌جاری بیش از ۷۴۰۰ نفر سارق، مالخر و سایر متهمان مرتبط با حوزه سرقت در سطح استان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده‌اند، ‌تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از سارقان تکرار جرم دارند لیکن افزایش هزینه جرم برای این دسته از سارقان از مهم‌ترین کارخواسته‌های انتظامی در بحث تامین امنیت پایدار و کاهش وقوع جرائم از جمله سرقت در استان است.

وی بیان کرد: پلیس برقراری امنیت و آرامش شهروندان را خط قرمز خود می‌داند و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با سرقت مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری سارقان با خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان داشته باشند.

Share