فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

آغاز طرح نوروزی پلیس گیلان | بکارگیری ۶۷۵ گشت موتوری و خودرویی در طرح نوروزی

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از آغاز طرح نوروزی پلیس استان و بکارگیری ۶۷۵ گشت موتوری و خودرویی در این طرح خبر داد و گفت: بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم در ایام نوروز ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی در مراسم رزمایش طرح نوروز ۱۴۰۱ ضمن تبریک اعیاد ماه پر فضیلت شعبان و فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند ماه سال جاری با شعار «قانونمداری، پرهیز از خطر، آرامش در سفر» با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه آغاز و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی اهداف اصلی طرح نوروزی را تسریع در عبور و مرور، پیشگیری از انسداد راه‌های استان، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، رسیدگی فوری به حوادث جاده‌ای و در نهایت نیز آسودگی خاطر مسافران نوروزی دانست و افزود: تعامل و مشارکت بسیار خوبی میان سازمان‌های و دستگاه‌های متولی وجود دارد و امیدواریم با این روحیه مشارکتی شاهد کاهش تلفات رانندگی در جاده‌های استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به فعالیت ۶۷۵ گشت خودرویی و موتوری و ۳۳۳ گشت‌های مشترک پیاده در سطح استان گیلان در راستای حفظ و تامین امنیت اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد ورود حجم بیشتر مسافران به استان خواهیم بود، اقدامات مجموعه انتظامی نیز بیش از پیش خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت: بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم در ایام نوروز ممنوع بوده و از تردد آن‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سردار ملکی از برخورد قاطع پلیس با رانندگان متخلف خبر داد و بیان داشت: ۷۱ تیم پلیس راه و ۱۰ تیم نظارتی آماده نظارت بر تخلفات رانندگی است.

وی در پایان با تاکید بر همکاری مردم با پلیس، از آمادگی کامل پلیس گیلان برای خدمت‌رسانی بهتر در طرح نوروز ۱۴۰۱ به مردم و مسافران خبر داد و از شهروندان خواست در صورت بروز و یا مشاهده مشکل ترافیکی و انتظامی، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند تا اقدامات مناسب توسط پلیس انجام شود.

گفتنی است در پایان، تعدادی از نیروی‌های امدادی و ماموران پلیس برای اعلام آمادگی خود در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ به رژه پرداختند.

Share