هواشناسی گیلان اعلام کرد:

پیش بینی سامانه بارشی برف در ارتفاعات بالادست گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بارش باران فردا در گیلان شدید می‌شود و این سامانه بارشی اواخر وقت فردا پنجشنبه ۲۰ مهر از استان خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان گیلان پاره‌ای نقاط ابری و مه‌آلود است، گفت: در رشت، کیاشهر، بندرانزلی ورودسر هم اکنون باران می‌بارد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در استان کاهش می‌یابد افزود: این سامانه بارشی اواخر وقت فردا پنجشنبه ۲۰ مهر از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان به هشدار سطح نارنجی اشاره کرد و گفت: آبگرفتگی، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

محمد دادرس با اشاره به اینکه در مناطق بالادست با ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متر بارش برف پیش بینی شده است افزود: در این مدت همچنین تداوم ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا در برخی مناطق شدید و خیلی شدید، بارندگی‌ها نیز بصورت رگباری گاهی شدید و خیلی شدید، با رعد و برق در مناطق مستعد احتمال تگرگ هم پیش بینی شده است.

وی گفت: دریای خزر با ارتفاع موج بیش از ۲ متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از مردم خواست در حواشی رودخانه‌ها مستقر نشوند و از صعود به مناطق کوهستانی در این مدت اجتناب کنند.

محمد دادرس گفت: در حال حاضر، دمای هوای رشت مرکز استان ۱۷ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، اسب وونی تالش با ۹ درجه سلسیوس کمترین دما و دیلمان با ۲۶ درجه، بیشترین دما را در استان داشته است.

Share