مدیرکل هواشناسی استان گیلان اعلام کرد:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان | کاهش دمای هوا بین ۵ تا ۱۲ درجه سیلسیوس

مسؤولان گیلان پیش‌بینی کرده‌اند که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری هوا به شدت سرد شده و لازم است اقدامات پیشگیرانه جهت افزایش آمادگی‌ها از سر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داده و گفته است که در پی شمالی شدن جریانات هوایی، بارندگی، کاهش دما و وزش باد در استان گیلان طی سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری رخ خواهد داد.

به گفته محمد دادرس در پی فعالیت این جریانات هوایی، دمای هوا به طور متوسط بین ۵ تا ۱۲ درجه سیلسیوس در نقاط مختلف استان کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر بارندگی، احتمال رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز وجود دارد.

هواشناسی مخاطراتی را در پی دریافت هوایی پیشرو پیش‌بینی کرده که از جمله آن‌ها آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، آسیب به سازه ها، شکستگی و سقوط درختان، رانش و لغزش، برخورد صاعقه، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌های برفگیر خواهد بود.

امیر مرادی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در پی صدور سطح نارنجی هواشناسی گیلان، گفته است که اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت افزایش آمادگی و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی به تمامی فرمانداران، مدیران دستگاه اجرایی و همچنین بخشداران سراسر استان هشدار داده شده است.

لازم است با توجه به پرآب و بالا بودن سطح آب رودخانه‌ها تمهیدات لازم برای کاهش خسارات به عمل آید و بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله مرغداران و گلخانه داران تمهیدات لازم را به عمل آورند.

احتیاط در ترددهای جاده‌ای به جهت کاهش دید افقی، محکم کردن سازه‌های موقتی و سست بنیان و همچنین توقف فعالیت‌های کوهنوردی و لحاظ کردن موارد ایمنی در تردد جاده‌های کوهستانی از ضروریات نکات ایمنی در روزهای آینده است.

Share