امام جمعه بندر آستارا؛

هرگونه تلاش برای تغییر مرزها با سیلی محکم ایران مواجه می‌شود

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز جنوبی همان مواضع صریح و روشن رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر است، گفت: هر گونه تلاش برای تغییر مسیرهای بین‌المللی با سیلی محکم جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران به بیان آثار مثبت وحدت و همدلی و نتیجه سوء اختلاف و تفرقه پرداخت.

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگو و اسوه‌ی اخلاق و مهرورزی برای همه دوران بشریت است، تأکید کرد: وحدت تنها به وحدت مذهبی بین شیعه و سنی اختصاص ندارد و باید در همه عرصه‌های مختلف؛ مذهبی، قومیتی، سیاسی و اجتماعی وحدت و اتحاد داشت و نگذاشت اختلاف نظرهای جزیی باعث ایجاد تفرقه و اختلاف و نزاع شود.

وی یاد فرماندهان دفاع مقدس شهیدان؛ فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا که پس از عملیات ثامن‌الائمه و شکستن حصر آبادان جهت ارائه گزارش به خدمت امام خمینی(ره) می‌آمدند و در اثر سانحه هوایی به مقام رفیع شهادت رسیدند را گرامی‌داشت و افزود: همین فرماندهان جوان بودند که با اخلاص و رشادت خود عملیات های بزرگ را رقم زدند.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به هفته گردشگری، صنعت گردشگری را یکی از عوامل مهم در چرخه اقتصاد دنیا دانست و خاطرنشان‌کرد: آستارا از لحاظ مواهب طبیعی و جاذبه‌های خدادادی گردشگری شهرستانی برخوردار است اما متأسفانه از نظر زیرساخت و امکانات رفاهی جهت جذب گردشگر بسیار کم برخوردار می‌باشد و لازم است که مسئولین شهرستان طرح جامعی برای آینده گردشگری شهرستان داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا روز ۷ مهر، روز آتش‌نشانی و ایمنی را نیز به آتش‌نشانان و زحمت‌کشان این عرصه تبریک گفت و ضمن تقدیر از زحمات آنان، ادامه داد: این عزیزان همیشه جان خود را در کف دست گرفته و برای حفظ آرامش و ایمنی مردم تلاش می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحرکات دشمنان و عوامل داخلی آنان برای ایجاد اغتشاش و آشوب در روزهای اخیر و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های آنان گفت: امنیت و آرامش کنونی جامعه مرهون زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و سازمان‌های اطلاعاتی است که اجازه ندادند احدی از دشمنان و عوامل آنان بتوانند امنیت پایدار ما را خدشه‌دار کنند و مردم خوب ما همیشه قدردان این عزیزان هستند.

وی به مسائل مختلف منطقه نیز اشاره کرد و افزود: جمهوری آذربایجان چندین سال است که با رجزخوانی به تغییر مرزهای منطقه تهدید می‌کند اما خودش هم می‌داند که جرأت چنین کاری را ندارد.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز جنوبی همان مواضع صریح و روشن رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر است و هر گونه تلاش برای تغییر مسیرهای بین‌المللی با سیلی محکم جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

امام جمعه بندر آستارا سفر بشار اسد به چین و دیدار با رئیس جمهور این کشور و سفر هیأت انصارالله یمن به ریاض را دارای پیام مهم برای دنیا دانست و گفت: چندین سال استکبار جهانی و صهیونیسم تلاش کردند که اسد برود و عربستان سعودی را علیه یمن وارد جنگ کردند اما امروز اسد مانده و انصارالله با مقامات سعودی دیدار می‌کند و این نشان دهنده این است جبهه مقاومت به پیروزی رسیده و استکبار جهانی شکست خورده است.

Share