رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان خبر داد؛

مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در گیلان | فعالیت ۲ مرکز ماده ۱۶ ویژه آقایان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به راه‌اندازی ۲ مرکز نگهداری معتادین متجاهر در گیلان گفت: در سال جاری ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از معتادین متهاجر در گیلان توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و یک‌هزار نفر از آنان به مراکز نگهداری ماده ۱۶ اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  سرهنگ علی احمدپور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایجاد آرامش روانی جامعه یکی از سیاست‌های نیروی انتظامی در کشور است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی و به ویژه پلیس مبازره با مواد مخدر، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادین متجاهر است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲ مرکز نگهداری معتادین متهاجر در گیلان گفت: با تلاش‌های انجام شده ۲ مرکز ماده ۱۶ ویژه آقایان با ظرفیت ۲۵۰ نفر و بانوان با ظرفیت ۵۰ نفر در گیلان ایجاد شده که یک اقدام خوب و موثر بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با تاکید بر لزوم توجه به برخوردی جدی و جمع‌آوری معتادین متجاهر در این استان افزود: معتادین متجاهر فضای شهر را آلوده کرده و فضای شهر را ناامن می‌کنند، لذا در سال جاری ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از معتادین متهاجر در گیلان توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و یک‌هزار نفر از آنان به مراکز نگهداری ماده ۱۶ منتقل شدند که ۵۰۰ نفر از آنان زیر نظر بهزیستی قرار گرفتند.

احمدپور یکی از آفت‌های جامعه را حضور معتادین متجاهر مواد مخدر در تفرجگاه‌های گیلان و به ویژه پارک‌ها دانست و بیان کرد: در سال جاری ۱۰ مرحله طرح ویژه جمع‌آوری معتادین متجاهر در پارک‌های استان اجرایی شده تا فضای پارک‌ها برای خانواده‌ها به فضایی امن مبدل شود.

وی از اجرای بیش از یک‌هزار طرح مبارزه با قاچاقچیان، تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر خبر داد و گفت: در سال جدید یک‌هزار و ۷۶۵ طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر شامل برخورد با قاچاقچیان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروشان اجرایی شده و در این خصوص با هیچ فردی مماشات وجود ندارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با تاکید بر لزوم توجه فراهم آوری شرایط امن در اطراف مراکز آموزشی تصریح کرد: در کشور بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر تولید شده است لذا از روز گذشته طرح آرامش در گیلان آغاز شد به طوری که در این طرح با خرده فروشان مواد مخدر در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌ها به شدت برخورد می‌شود زیرا اطراف مراکز آموزشی باید به فضایی امن مبدل شود.

احمدپور با اشاره به کشف بیش از سه تن مواد مخدر در گیلان افزود: طی چند ماه گذشته سه تن و ۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در گیلان کشف شده که به نسبت مشابه سال گذشته با رشد ۳۵ درصدی مواجه بودیم که این امر حاکی از رتبه سوم استان در حوزه کشفیات است.

وی با اشاره به تحویل سه هزار و ۴۰۰ نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر به مراجع قضایی بیان کرد: خرده فروشان مواد مخدر همواره باعث ایجاد ناامنی اجتماعی در جامعه می‌شود ولی با تلاش‌های انجام شده در سال جاری در حوزه جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر به نسبت مشابه سال گذشته با رشد ۶۵ درصدی مواجه شدیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در حوزه اقدامات اجتماعی و پیشگیرانه کلاس‌های آموزشی، نمایشگاه‌های متعددی در این استان برگزار شده است، تصریح کرد: با همکاری معاونت اجتماعی فراجا و پلیس مبارزه با مواد مخدر، تولیدات محتوای خوبی در راستای معرفی آسیب‌های فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر تولید شده است و این روند ادامه‌دار است.

احمدپور با تاکید بر نقش موثر هوشمندسازی در راستای مبارزه با مواد مخدر در گیلان افزود: هوشمندسازی در راستای مبارزه با مواد مخدر برای رسیدن به هدف بسیار به نیروی انتظامی کمک می‌کند که مهمترین ثمره آن افزایش کشفیات مواد مخدر است.

Share