در جلسه کمیسیون مشترک شورای شهر رشت؛

لایحه پروژه سرمایه‌گذاری تالاب عینک رشت مسکوت ماند

لایحه پروژه سرمایه‌گذاری تالاب عینک رشت که توسط شهرداری به کمیسیون‌های تخصصی شورا ارسال شده بود به واسطه بررسی برخی از مباحث از جمله مخالفت برخی از اعضای شورا و بررسی تامین اعتبارات لازم، به منظور بررسی بیشتر برای نتیجه گیری نهایی مسکوت باقی ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مشترک کمیسیون‌های حمل و نقل، عمران و شهرسازی شورای رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به وضعیت تالاب عینک رشت اظهار کرد: تالاب عینک رشت یک ظرفیت بالقوه است که در صورت اجرای برنامه‌های مناسب می‌تواند در آینده نزدیک رشت به قطب گردشگری در رشت تبدیل شود.

محمدحسین واثق کارگرنیا به استخر لاهیجان اشاره کرد و گفت: استخر لاهیجان به واسطه اقدامات خوب انجام شده در کنار دیگر مواهبی که در آن شهر وجود دارد به یک قطب گردشگری تبدیل شده است و با وجود آنکه تالاب عینک رشت یک موهبت خدادادی و طبیعی و به لحاظ پهنه بسیار بزرگتر از استخر لاهیجان است، متاسفانه به دلیل بی‌توجهی‌ها وعدم زمان‌بندی مناسب در شرایط نامناسبی قرار دارد.

وی به آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته هزینه هنگفتی برای این آب نما پرداخت شد و در همان سال نیز موجب جذب گردشگران گردید و در کنار جذب گردشگر به مکانی به منظور گذران اوقات فراغت شهروندان نیز تبدیل شده بود اما متاسفانه مدتهاست که بلااستفاده به حال خود رها شده است.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه تالاب عینک رشت به لحاظ زیست محیطی درگیر آلودگی‌های فراوانی بود، تصریح کرد: با لایروبی انجام شده بخشی از آلودگی تالاب برطرف شده و بنده معتقدم که در صورت بی‌توجهی و رها کردن مجدد تالاب، دوباره هزینه‌های که برای لایروبی این تالاب انجام شده است نیز راه به جایی نمی‌برد و بهتر است با لایحه اجرای پروژه سرمایه‌گذاری تالاب عینک رشت موافقت شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه بنده پیشنهاد می‌کنم که با نگاه مثبت به حضور سرمایه گذار و اجرای پروژه تالاب عینک رشت نگاه کنیم، افزود: بنده معتقدم باید به شهردار اعتماد کرد و یقینا وقتی شهردار به دنبال اجرای این پروژه است تمامی جوانب را بررسی کرده و ان شاا با اجرای پروژه سرمایه‌گذاری تالاب رشت رو به بهبود و به قطب گردشگری رشت تبدیل شود.

وی با تاکید به اینکه شهرداری رشت سال‌ها بود که در سایه حرکت می‌کرد، گفت: رشت تشنه کار است و خوشبختانه شورای ششم فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرد که شجاعت کار کردن را دارد و شهروندان نیز در انتظارند تا بالاخره تالاب عینک رشت از این وضعیت خارج شده و برای شهرشان آورده‌هایی را رقم بزند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه با موافقت اعضای شورا طی ۲ هفته لایحه پروژه سرمایه‌گذاری تالاب را مسکوت گذاشته شد، بیان کرد: شورای ششم رشت در تلاش است تا چندین کار ماندگار در رشت اجرایی کند و معتقدم در این نشست‌ها مباحث مالی مورد نیاز شهرداری پیرامون اجرای پروژه تالاب عینک را بررسی کنیم و ان شاا بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

اجرای پروژه تالاب عینک رشت هیچ مشکلی در ردیف بودجه اجرایی و عمرانی شهرداری ایجاد نکند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی را به تمامی سبزپوشان ناجا بالاخص واثق کارگرنیا ریاست شورای شهر رشت که سال‌ها در این کسوت مشغول به خدمت بود تبریک عرض می‌کنم.

مسعود عباس‌نژاد با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌ها شهرداری رشت فاقد انضباط مالی است، افزود: همه باور داریم که شهر رشت با بهره مندی از تالاب عینک می‌تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود اما در این مسیر دغدغه‌هایی وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه اعضای شورا باید طی مدت زمان حضور چهارساله، پاسخگوی شهروندان باشند، گفت: مباحثی از جمله پرداخت حقوق پرسنل شهرداری و غیره دغدغه‌هایی هستند که شورا با آن مواجه است و مشکلات دیگری نیز پیش رو قرار دارد.

عباس‌نژاد با اشاره به سرمایه‌گذاری پروژه تالاب عینک رشت بیان کرد: معتقدم شهردار رشت باید به ما اطمینان دهد که در کنار اجرای هشت پروژه طرح میثاق می‌تواند پروژه سرمایه‌گذاری تالاب را نیز بدون دغدغه‌های مالی اجرایی کند و اجرای پروژه سرمایه‌گذاری تالاب هیچ مشکلی در ردیف بودجه عمرانی و جاری شهرداری ایجاد نمی‌کند.

مخالفت رئیس کمیسیون بودجه شورای رشت با اجرای پروژه سرمایه‌گذاری تالاب عینک رشت در سال ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هشت پروژه طرح میثاق اقدام بزرگی است که در شورای ششم رقم خورد، اظهار کرد: بنده نیز موافق بهره برداری از تالاب عینک رشت با هدف جذب گردشگر هستم اما معتقدم فرآیند اجرای هشت پروژه طرح میثاق هزینه مالی فراوانی به شهرداری تحمیل می‌کند و در شرایط فعلی به صلاح شهر نیست که پروژه تالاب عینک را آغاز کند.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه پروژه تالاب عینک رشت را می‌توانیم در سال آینده نیز اجرایی کنیم، افزود: می‌توانیم این پروژه را در سال ۱۴۰۳ اجرایی کنیم.

در این جلسه با موافقت اعضای کمیسیون‌ها مقرر شد طی جلسه‌ای و با حضور شهردار و حوزه مالی شهرداری، اعتبارات لازم به منظور اجرای پروژه تالاب عینک رشت در سال ۱۴۰۲ بررسی شود.

لایحه پروژه سرمایه‌گذاری تالاب عینک رشت که توسط شهرداری به کمیسیون‌های تخصصی شورا ارسال شده بود به واسطه بررسی برخی از مباحث از جمله اعتبارات مورد نیاز به منظور بررسی بیشتر برای نتیجه گیری نهایی مسکوت باقی ماند.

Share