مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

طرح هادی ۵ روستای گیلان تصویب شد | ۱۱۰ طرح هادی روستایی در حال بازنگری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به تهیه و بازنگری ۳۶۹ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در این استان، اظهار کرد: تصویب و اجرای طرح هادی، گره کور عمران و محرومیت‌زدایی در این مناطق را باز می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد دائمی روز چهارشنبه در هفتمین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی گیلان در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته تهیه و بازنگری ۲۵۲ طرح‌های هادی روستایی در گیلان به اتمام رسید و برای ۲ هزار و ۲۰ روستا در استان این طرح تهیه شد.

وی با اشاره به بررسی و تصویب طرح‌های هادی پنج روستای کرفستان املش، مژدهه شفت، ملاسرای رشت، مجموعه روستایی حاج سلیم محله و سپهر پشت لاهیجان، افزود: ۱۱۰ طرح هادی روستایی در حال بازنگری و هفت طرح هادی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دست تهیه است. دائمی به قابلیت‌های طرح‌های توسعه روستایی اشاره کرد و پایبندی سازمان‌ها و نهادها به قوانین و مقرراتی که برای طرح‌های هادی وضع می‌شود را گام مهمی در راستای توسعه روستایی و مدیریت ساخت و سازها در این مناطق اعلام کرد.

وی توسعه و عمران روستایی را مهم‌ترین اقدام در اجرای طرح هادی دانست و اضافه کرد: طرح هادی روستایی بسیاری از مشکلات روستاها را حل کرده و برای تمام روستاها برنامه آبادانی تدوین می‌کند.

دائمی هدف از تهیه طرح هادی را انگیزه‌ای برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت در روستا، امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی و تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی دانست و تصریح کرد: زمین‌ها در روستاها و شهرهای کوچک معمولا بر اساس سند کاغذی خرید و فروش می‌شوند و بسیاری از معاملات زمین و مسکن را در روستاها قانونی می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: طرح هادی روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و با نظر مسئولان سازمان‌ها تایید و اجرا می‌شود و به قانونمند شدن معاملات در محدوده طرح هادی و اعطای خدمات کمک می‌کند.

Share