از پنهان کردن پول نقد در لباس تا کشف شمش طلا و بنز

سناتور مشهور آمریکایی متهم به دریافت رشوه شد+ تصاویر

در پرونده جدید، سناتور منندز و همسرش نادین ارسلانیان متهم به دریافت رشوه نقدی و طلا و وام مسکن و یک خودروی لوکس از سه تاجر در نیوجرسی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصرایران، اتهام دریافت رشوه علیه روبرت ممندز باعث شد این سناتور قدیمی آمریکا به طور موقت از سمت خود به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا استعفا دهد اما او استعفا از سمت سناتوری و عضویت در مجلس سنا را رد کرد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، روز جمعه گفت که منندز تصمیم گرفته است «تا زمانی که موضوع حل و فصل شود» از ریاست کمیته کناره‌گیری کند.

نمایندگان دادستانی امریکا ادعا می‌کنند رابرت منندز و همسرش «صدها هزار دلار را در مقابل کمک به دولت مصر پذیرفته اند.» این زوج این اتهامات را رد کردند.
این اولین بار نیست که منندز ۶۹ساله که از سال ۲۰۰۶ در کنگره حضور دارد مجبور می‌شود از سمت معتبر خود در کمیته روابط خارجی دست بکشد.

مندز در سال ۲۰۱۵ پس از اینکه در نیوجرسی به دریافت رشوه از چشم پزشک در فلوریدا متهم شد، استعفا داد. این پرونده پس از اینکه هیئت منصفه نتوانست به اتفاق آرا به رأی برسد منتفی شد.

جزئیات اتهام رشوه

در پروندده جدید، منندز و همسرش نادین ارسلانیان متهم به دریافت رشوه نقدی و طلا و وام مسکن و یک خودروی لوکس از سه تاجر در نیوجرسی هستند.

نمایندگان دادستانی امریکا ادعا می‌کنند «این زوج برای کمک مخفیانه به دولت مصر و ثروتمند کردن سه مرد به نام‌های وائل حنا، خوزه اوریبه و فرید دایبس پول دریافت کردند.»

کشف پول نقد پنهان شده لباس در خانه سناتور ممندز

کشف پول نقد پنهان شده لباس در خانه سناتور ممندز

بر اساس کیفرخواست ۳۹ صفحه‌ای که روز جمعه منتشر شد، موقعیت و قدرت رهبری منندز به عنوان یک سناتور، او را قادر ساخت تا از این نفوذ سوء استفاده کند.

مندز و همسرش هر کدام با سه اتهام جنایی روبرو هستند: توطئه برای ارتکاب رشوه، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و توطئه برای ارتکاب اخاذی.

همسر سناتور منندز در بیانیه‌ای که وکیلش منتشر کرد، هرگونه تخلف را رد کرد و گفت که در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد.

پول پنهان در لباس

سناتور منندز این اتهامات را رد کرد و گفت که انگیزه سیاسی عامل این اتهامات است. او در بیانیه‌ای طولانی گفت: در طول سال‌ها، نیروهای پشت صحنه بارها سعی کرده‌اند صدای من را خاموش کنند و قبر سیاسی‌ام را حفر کنند.

وی افزود: از زمانی که این تحقیقات تقریباً یک سال پیش به بیرون درز کرد؛ یک کمپین افشاگری فعال از منابع ناشناس و القائات برای پیشنهاد غیرواقعی از رفتار نامناسب صورت گرفت.

وی افزود: من مطمئن هستم این موضوع با ارائه تمام حقایق با موفقیت حل خواهد شد و همکاران من در نیوجرسی این موضوع را همان طور که هست مشاهده خواهند کرد.
اما تعدادی از دموکرات‌های برجسته، از جمله حداقل چهار نماینده کنگره از نیوجرسی، از مندز خواسته‌اند استعفا دهد.

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی در بیانیه‌ای گفت که این اتهامات «آنقدر جدی هستند که توانایی سناتور منندز برای نمایندگی موثر مردم ایالت ما را تهدید می‌کند.»

وی افزود: بنابراین تقاضای استعفای فوری وی را دارم.

کشف شمش طلا در خانه سناتور ممندز

بر اساس قانون نیوجرسی، اگر منندز از سنا استعفا دهد، فرماندار یک جانشین موقت را برای ادامه دوره ریاست خود منصوب خواهد کرد.

اما هرگونه تأخیر بین استعفا و انتصاب موقت می‌تواند برای دموکرات‌ها در سنا که با اختلاف یک کرسی کنترل آن را در دست دارند، مشکل ایجاد کند.

کاخ سفید که منندز را یک متحد کلیدی در سیاست خارجی می‌داند، تاکنون از اظهار نظر خودداری کرده است.

در دومین بیانیه او در روز جمعه، منندز قول داد: «من جایی نمی‌روم.»

کیفرخواست وی پس از سال‌ها تحقیق توسط وزارت دادگستری ارائه می‌شود.

تشریح اتهامات سناتور ممندز

نیروهای امنیتی امریکا در تابستان ۲۰۲۲ از خانه منندز بازرسی کردند و دلایلی را برای دریافت رشوه یافتند. از جمله می‌توان به کشف بیش از ۴۸۰ هزار دلار پول نقد اشاره کرد. به گفته دادستانی این پول‌ها در بسته‌هایی در کمد، لباس‌ها و انبار پنهان‌سازی شده بود.

نیروهای اف بی‌ای گفته‌اند در این بازرسی یک دستگاه خودروی مرسدس بنز لوکس نیز در این بازرسی کشف کردند که در پارکینگ منزل منندز پارک بود. علاوه بر این، شمش‌های طلا به ارزش ۱۰۰ هزار دلار نیز در این خانه کشف کردند.

براساس این لایحه اتهامات، از منندز و همسرش خواسته شده بود از بسیاری از دارایی‌های خود از جمله خانه‌شان در نیوجرسی صرف نظر کنند.

قرار است ممندز و همسرش و سه متهم دیگر در ۲۷ سپتامبر (هفته آینده) در دادگاه فدرال منهتن نیویورک محاکمه شوند.

Share