طی نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور؛

درخواست مجمع نمایندگان گیلان برای توقف فوری فروش املاک دخانیات و فرآیند مزایده

مجمع نمایندگان استان گیلان طی نامه ای خطاب به محمد مخبر معاون اول دولت رئیسی خواستار عدم فروش املاک شرکت دخانیات استان گیلان و توقف فوری فرایند مزایده شده است.

دخانیات گیلان در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی که اخباری مبنی بر توقف فروش ۲ ملک با ارزش شرکت دخانیات گیلان به گوش می رسد اما رسما هنوز چیزی ابلاغ نشده است.

در همین راستا، مجمع نمایندگان استان گیلان طی نامه ای خطاب به محمد مخبر معاون اول دولت رئیسی خواستار عدم فروش املاک شرکت دخانیات استان گیلان و توقف فوری فرایند مزایده شده است.

در متن نامه آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور
با سلام و تحیت الهی
احتراما با توجه به آگهی فروش املاک مازاد شرکت دخانیات ایران در مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۷ و قراردادن دو ملک با ارزش مجتمع دخانیات گیلان جهت مزایده فروش با عنوان املاک مازاد( عملاً در حال حاضر در حال بهره برداری میباشند) به استحضار می رساند طرح تبدیل املاک غیر مولد به مولد به معنی تبدیل املاک غیر مولد هر سازمان (خصوصا هر مجموعه تولیدی) به منظور تقویت نیروی محرکه تولید و توسعه تولید گردد، خصوصا در سالی که این سال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان مهار تورم رشد تولید نامگذاری گردیده است.
بدین منظور با توجه به نحوه فروش این املاک و با رویه جاری مدیران شرکت به جای حرکت در مسیر ارتقاء فنی زیر ساخت ها، تامین مواد اولیه، توجه به کشت توتون، کنترل و پرداخت بدهیهای انباشته و برنامه ریزی جهت انجام تولیدات بعنوان اصلی ترین هدف یک شرکت صنعتی فقط بر فروش املاک جهت تامین نقدینگی تمرکز گردیده است در حالیکه استان گیلان ۶۰ درصد تولید در کشور را داراست و تقریبا ۱۰۰۰ پرسنل در آنجا مشغول بوده و متاسفانه مزایده اعلام شده برای املاک شرکت شامل ملک اول انبار ناصریه واقع در میدان فرهنگ رشت با مساحت ۶۰ هزار مترمربع و ملک دوم واقع در میدان شهرداری رشت با مساحت ده هزار متر مربع با کاربری فعلی انباری و اداری جهت قیمت کارشناسی لحاظ گردیده است. از آنجائیکه استان گیلان در سالهای گذشته بدلیل عدم نظارت و ضعف مدیریتی خاطره خوبی از واگذاری و فروش املاک شرکتها شامل شرکتهای رشت الکتریک، پوشش، نیک نوش و …. ندارد و این نگرانی وجود دارد که با فروش املاک و در آینده اموال شرکت خط بطلانی بر پیکره جان صنعت استان گیلان شود.
لذا مجمع نمایندگان مردم شریف استان گیلان از جنابعالی خواهشمند است دستور ویژه و عنایت لازم برای عدم واگذاری و فروش املاک شرکت دخانیات استان گیلان و توقف فوری فرایند مزایده صادر گردد.
مع الوصف دستور خاص برای پیگیری این موضوع مزید امتنان است.
مجمع نمایندگان مردم شریف استان گیلان


دخانیات در آگهی مزایده‌ای انبار ناصریه دخانیات در میدان فرهنگ رشت را به مبلغ ۸۸۰ میلیارد تومان و اداره پخش و فروش و فروشگاه واقع در خیابان سعدی رشت را با قیمت ۲۶۷ میلیارد تومان به مزایده گذاشته بود.

Share