رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

در حق نیروهای شرکتی جنایت شده است | یک استاندار فنی و کارآمد می خواهیم نه سیاسی

حجت الاسلام صفری با اشاره به طرح ساماندهی نیروهای استخدامی در مجلس یازدهم گفت: در این راستا چه جنایتی که نشده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایندگان و مسئولان شرق گیلان و استان قزوین روز جمعه جهت بررسی پروژه جاده ابریشم در گیلارکش سیاهکل حضور یافتند.
جاده ابریشم پروژه‌ای است که از شهرهای لاهیجان، سیاهکل و بخش دیلمان عبور کرده و شرق گیلان را به صورت مستقیم به استان قزوین متصل می‌نماید و نقش موثری در کوتاه شدن مسیر دارد.

در همین راستا حجت الاسلام صفری گفت: امروز برای احیای ظرفیت‌های خدادادی و همچنین بهره برداری از ظرفیت‌های انسانی منطقه گرد هم آمده ایم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت: در حوزه نظام سازی به خوبی عمل نکرده ایم. نظام اقتصادی ما به هم ریخته چون مدل مرتبطی با آرمانها و فرهنگ جمهوری اسلامی تعریف نکرده ایم. در حوزه سیاسی نیز هیچگونه نظام بندی نداریم و تمام احزاب سیاسی حب قدرت‌، ریاست، منفعت حزبی و گروهی دارند و اگر هم کسی از منفعت مردم حرف میزند صرفا در شب انتخابات است.

وی افزود: در حوزه نظام اقتصادی هیچ یک از دولتها از مدلی منطبق بر شرایط و ظرفیتهای منطقه استفاده نکرده اند که همه ریشه در زد و بندهای سیاسی دارند.

نماینده رودسر و املش در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: چشم در چشم رییس منابع طبیعی گفتم که بزرگترین خطر برای منابع طبیعی سیاستهایی است که توسط منابع طبیعی وضع و اجرایی شده است.

صفری با تاکید بر اینکه امروز اداره منابع طبیعی در روستاهای ما خیمه زده است، افزود: اگر مراتع خالی شده‌است به خاطر سیاستهای منابع طبیعی بوده است.‌ بدبختیم که از برزیل و استرالیا گوشت وارد می کنیم. مگر دامدار اشکوری قادر به تولید گوشت نیست؟ اما منابع طبیعی نسخه ای به نام خروج دام از جنگل و طرح تنفس را نوشت و با ثمن بخسی دامداران را از جنگل بیرون کرد و همان مردم کمیته امدادی شدند و ما افتخار میکنیم که گوشت وارد می کنیم! این چه سیاستی است؟

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به عملکرد مجلس تاکید کرد: با وزرا شرط ضمن عقد بسته ایم و شما صرفا به جلسات صحن نگاه نکنید. با کسی عقد اخوت نبسته آیم و فقط و فقط منافع مردم مهم است.

صفری با بیان اینکه بارها و بارها در رابطه با طرح موانع تولید و رفع موانع بخش کشاورزی صحبت کردیم، افزود: آیا احداث یک انباری کنار زمین کشاورزی خطرناک است؟ کاری به دوستان ندارم اما این پروژه نفوذ است. در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست ردپای جریان نفوذی دیده میشود و وظیفه مجلس انقلابی و جهادی و دولت آقای رییسی تسهیل تولید است.

وی افزود: قیر هر تن ۱۸۰ هزار تومان به بیش از یک میلیون تومان رسید. آیا اینجا هم امریکا، اسراییل و عربستان مقصر است که یک کیلومتر آسفالت در جلگه به بالای یک میلیارد تومان رسیده است؟ مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل اما کدام آمریکا و اسراییل؟ اگر لاهیجان، رودسر و اشکور قرار است آباد شود توسط روستاییان ما است و اگر روستا آباد نشود خبری از آبادی شهر نیست اما قیف را برعکس گرفته ایم.

صفری با اشاره به طرح ساماندهی نیروهای استخدامی در مجلس یازدهم گفت: در این راستا چه جنایتی که نشده است. نیروی شرکتی ۲۰ سال است در یک نهادی مشغول به کار است و مشخص نیست نصف حقوق او را چه کسی میگیرد؟ این اتفاقات در جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است. اگر آقا می فرماید مجلس یازدهم یکی از بهترین مجالس بعد از انقلاب است به خاطر رسیدگی به همین موارد است. در هیچ دوره ای به این میزان به مجلس فشار وارد نشده است و همه ما تحت فشاریم.

به گزارش دیارمیرزا؛ رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: استانهای ما نیاز به استان‌دار دارند اما کدام استاندار؟ چشم در چشم وزیر کشور گفتم که باید نگاه سلبی و ایجابی داشته باشید و استاندار نباید سیاسی باشد بلکه باید فنی و کارآمد باشد. استانداری باید برای گیلان انتخاب شود که کارنامه او سراسر افتخار باشد نه سابقه زد و بند سیاسی.

Share