دلخوش در جمع خبرنگاران؛

مهاجرت بی رویه آینده گیلان را به خطر انداخته است | تاکید بر طرح توسعه منطقه آزاد انزلی

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از مهاجرت های بی رویه به گیلان، گفت: مهاجرت ها به گیلان زیاد است و آینده استان را به خطر می اندازد.

دلخوش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید کاظم دلخوش اباتری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه تا الان ۱۶ جلسه با وزارتخانه‌ها گذاشتیم که در این جلسات تصمیمات خوبی گرفته شد، افزود: در جلسه‌ای که با سازمان انرژی اتمی داشتیم، گفته شد که با سامانه پرتودهی گاما می‌توانیم در زمینه پسماند به میزان ۴ و نیم لیتر بر ثانیه از شیرابه‌های زباله را به آب کشاورزی تبدیل کنیم.

نماینده صومعه سرا در مجلس همچنین با بیان اینکه پیگیر حقوق خبرنگاران هستیم، افزود: یکی از پیگیری‌های ما استفاده خبرنگاران از صندوق وزارت ارشاد است و قرار شد تسهیلات ده میلیون تومانی با سود ۲ درصد به خبرنگاران اعطا شود و در بحث بیمه آن‌ها نیز همچنان پیگیر هستیم زیرا بیمه‌ای که در حال حاضر رسانه‌ها دارند کامل نیست.

رییس مجمع نماینگان استان گیلان با اشاره به مشکلات منطقه آزاد انزلی نیز گفت: مجلس ۶ هزار هکتار به محدوده منطقه آزاد انزلی اضافه کرد که شامل فرودگاه رشت و شهرک های صنعتی سپیدرود رشت، خمیران انزلی و ضیابر صومعه سرا می باشد.

دلخوش با اشاره به اینکه در استان گیلان زمین صنعتی کم است، یادآور شد: تفکر ما برای گیلان اقتصادی است و منطقه آزاد انزلی یکی از فرصت‌های اقتصادی برای استان است که در حال حاضر به علت نبود زمین بیش از ۴۰۰ سرمایه‌گذار سرگردان هستند.

نماینده صومعه سرا در مجلس اضافه کرد: منطقه آزاد زمینی برای واگذاری ندارد و وظیفه نمایندگان گیلان دفاع از حق مردم استان است اما متاسفانه با این وضعیت باید در منطقه آزاد انزلی را بست.

وی با تاکید بر اینکه نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تغییر کاربری اراضی و محیط زیست تامین شده، افزود: به عنوان نماینده مردم در مجلس اجازه برخورد غیر کارشناسی با طرح ها را نمی دهیم.

دلخوش در ادامه با مسئله برجام اشاره کرد و گفت:  در برجام به نظراتی رسیدند و امیدوایم خواسته‌های مردم را بتوانیم محقق کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با ابراز نگرانی در مورد کمبود آب در کشور و استان گفت: ایران در شرایط بحران آب قرار دارد و این مسئله باعث شده است که مهاجرت‌ها به سمت گیلان افزایش یابد.

دلخوش با تاکید بر اینکه مهاجرت ها سبب به خطر افتادن آینده گیلان شده است، افزود: متاسفانه شوراها و دهیار‌های استان اصلا توجهی به این موضوع ندارند.

Share