مخالفت سازمان ملل با اسرائیل؛

تلاش اسرائیل برای انتقال و آواره کردن ۱.۱ میلیون نفر از مردم شمال غزه

سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا در ضرب الاجلی که به خروج ۱.۱ میلیون نفر از شمال غزه طی ۲۴ ساعت آینده داده است، تجدید‌نظر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارتش اسرائیل روز جمعه دستور تخلیه «تمام غیرنظامیان از غزه» به جنوب را در هفتمین روز از جنگ  صادر کرد.

در بیانیه‌ منتشر شده ارتش رژیم صهیونیستی خواستار خروج تمام غیرنظامیان شهر غزه از خانه‌هایشان شد و اعلام کرد که آن‌ها برای امنیت و حفاظت از جان خود به منطقه «وادی غزه» در جنوب بروند.

سازمان ملل می‌گوید اسرائیل دستور تخلیه ۱.۱ میلیون نفر از شمال غزه را ظرف ۲۴ ساعت صادر کرده است.

سازمان ملل بامداد روز جمعه اعلام کرد که ارتش اسرائیل به آنها گفته است که حدود ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند.

سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا در ضرب الاجلی که به خروج ۱.۱ میلیون نفر از شمال غزه طی ۲۴ ساعت آینده داده است، تجدید‌نظر کند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام حمایت تمام عیار کشورش از اسرائیل و دیدارش با بنیامین نتانیاهو در تل‌آویو، وارد اردن شد.

دیده بان حقوق بشر: استفاده اسرائیل از فسفر سفید در مناطق پرجمعیت، خطرات جدی برای غیرنظامیان دارد

دیده بان حقوق بشر با انتشار یک سند در حمله به غزه گفت که استفاده اسرائیل از فسفر سفید در عملیات نظامی در غزه و لبنان،‌ غیرنظامیان را در معرض خطرات جدی و صدمات طولانی‌مدت قرار می‌دهد.

دیده بان حقوق بشر ویدوئوهای منتشر شده از لبنان و غزه در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ اکتبر را تایید کرد و گفت که این تصاویر نشان می‌دهد فسفر سفید در دو روستا در امتداد مرز اسرائیل و لبنان و  بندر شهر غزه استفاده شده است.

فسفر سفید به عنوان سلاحی برای آتش‌سوزی استفاده می‌شود و اثر آتش‌زای قابل توجهی دارد که می‌تواند به شدت افراد را دچار سوختگی کند و سازه‌ها، مزارع و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی را به آتش بکشد. استفاده از فسفر سفید در غزه، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان، خطر را برای غیرنظامیان افزایش می‌دهد و ممنوعیت حقوق بشری در مورد قرار دادن غیرنظامیان در معرض خطر غیرضروری را نقض می‌کند.

لاما فاکیه، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر گفت: «هر زمانی که فسفر سفید در مناطق شلوغ غیرنظامی استفاده شود، خطر سوختگی شدید و رنج مادام‌العمر را به همراه دارد. فسفر سفید در صورت انفجار در هوا در مناطق شهری پرجمعیت که می‌تواند باعث سوختگی خانه‌ها و صدمات فاحش به غیرنظامیان شود، غیرقانونی است.»

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها در روز هفت اکتبر، ۱۵۳۷ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شهید و ۶۶۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیز بامداد روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در نوار غزه از آغاز درگیری‌ها آواره و ۲۳ امدادگر کشته شده‌اند.

نماینده حماس در تهران: اقدام دشمن برای آواره کردن مردم و تخلیه غزه را محکوم می‌کنیم 

خالد القدومی نماینده جنبش حماس در تهران اظهار داشت: امروز ما شاهد یک مرحله جدید در مواجهه با دشمن بعد از موفقیت فراوان مقاومت هستیم، اخیرا دروغ های متعددی را منتشر کرده و از مردم غزه خواسته‌اند تا به جای دیگری منتقل شده و فلسطین و غزه را ترک کنند.
وی تصریح کرد: اما مردم ما استقبال نکرده و اعلام کردند که در خانه‌های مان می مانیم، ریشه دار بوده و تا آزادی میهن مان هستیم.
القدومی همچنین بیان کرد: بنابراین دشمن سراغ سازمان های بین المللی رفته تا با فشار بالقوه و تهدید امنیتی مردم را وادار کند که غزه را تخلیه کنند، ما اینگونه منتقل کردن مردم و آواره کردن آنان را محکوم می کنیم، متاسفانه دشمن ما، حتی برای سازمان ها بین‌المللی راه های مشخصی را تعیین کرده است.
وی افزود: دشمن ما تلاش می‌کند تا با ایجاد فضای وحشتناک و ترسناک فاصله مردم و مقاومت ما پایین بیاید، اما خوشبختانه مردم ما ثابت قدم هستند و مقاومت را ادامه خواهند داد، لذا اقدام دشمن را محکوم و رد می‌کنیم.

Share