در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی؛

تامین آب سالم و بهداشتی در ۶۸ روستای شهرستان لاهیجان

با اتمام اجرای پروژه های طرح محرومیت زدایی ۶۸ روستای محروم شهرستان لاهیجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب گیلان قرار گرفته و از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار علی پور، مدیرعامل شرکت آبفای گیلان اظهار داشت: طرح محرومیت زدایی وزارت نیرو، در سطح استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال توسط قرارگاه سپاه امام حسن مجتبی در حال اجرا می باشد، با اجرای این طرح ۷۱۱ روستا در ۱۲ شهرستان استان گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

مازیار علی پور تصریح کرد: از این ۱۱۷ روستای محروم و فاقد آب شرب، ۶۸ روستا مربوط به شهرستان لاهیجان می باشد که با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی افزود: با اتمام اجرای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان لاهیجان، بیش از ۱۴ هزار و ۸۵۹ خانوار ساکن در دهستان های لیالستان، بازکیاگوراب و آهندان در بخش مرکزی و دهستان های رودبنه و شیرجوپشت در بخش رودبنه از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بهره مند و به آب سالم و بهداشتی دسترسی خواهند داشت.

علی پور گفت: در حال حاضر اجرای این طرح شامل توسعه خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول بیش از ۱۱۴ کیلومتر، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در منطقه کیسم توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است

Share