رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر:

بازگشت یک بهله عقاب صحرایی به دامن طبیعت توسط دوست‌داران محیط زیست

رحمان پورحسین، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر اظهار کرد: یک بهله عقاب صحرایی که توسط دو تن از دوستداران حیات وحش تحویل اداره حفاظت محیط زیست رودسر شد ه بود، پس از تیمار و اطمینان از توانایی پرواز در طبیعت شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک بهله عقاب صحرایی که توسط دو تن از دوستداران حیات وحش تحویل اداره حفاظت محیط زیست رودسر شده بود، پس از تیمار و اطمینان از توانایی پرواز در طبیعت شهرستان رهاسازی شد.

رحمان پورحسین، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با اعلام این خبر گفت: دو تن از دوستداران طبیعت به نام‌های امیرحسین قنبری و رحمان پوررضا بعد از مشاهده پرنده شکاری مصدوم در روزهای بارانی اخیر نسبت به تیمار و غذارسانی به این پرنده مصدوم اقدام و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر دادند.

وی در ادامه افزود: پس از معاینه اولیه و اطمینان از بهبود شرایط جسمانی درطبیعت شهرستان رهاسازی شد.

وی با قدردانی از همیاران محیط زیست که با اطلاع‌رسانی سریع در در مسیر اهداف سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌نمایند، گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با بهره گیری از روش‌های جذاب و نوین آموزش محیط زیستی به شهروندان نسبت به نحوه برخورد با حیوانات آسیب دیده می‌تواند باعث نجات این موجودات و تغییر نگرش مردم نسبت به محیط اطراف خود شوند.

پورحسین با بیان اینکه راه برون رفت از فشارهای مضاعفی که بر محیط زیست روا شده، جز در سایه حمایت و همراهی دوستداران طبیعت نیست، تصریح کرد: رییس اداره حفاظت محیط زیست رودسر دست همه گروه‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست را در جهت همراهی و حفظ نشانه‌های خداوندی در طبیعت، می‌فشارد.

عقاب صحرایی (عقاب استپی) (نام علمی: Aquila nipalensis) یک پرنده شکاری از تیره‌ی بازان است. این پرنده در ایران نیز به صورت مهاجر یافت می‌شود و از پرندگانِ حفاظت شده‌است. این پرنده ۷۵ سانتیمتر طول دارد. پرنده بالغ به رنگ قهوه‌ای تیره، با پوشش متنوع زیربال، شبیه قسمت‌های دیگر بدن یا کمرنگ‌تر از ان دیده می‌شود. زیر بال یکدست و بل پرهای پروازی کمرنگ‌تر یا پرنگ‌تر از ان، و نوارهای تیره پهن در حاشیه انتهایی بالها، که حاشیه سرشانه و پیش بال تیره رنگ است دیده می‌شود.

Share