سازمان ملل خواستار تحقیق شد

هتک حرمت نظامیان صهیونیست به ۵ زن فلسطینی

سازمان ملل متحد از مقامات اشغالگر خواست تحقیقاتی را در مورد برهنه کردن اجباری پنج زن فلسطینی در شهر الخلیل در جریان یورش به یک ساختمان مسکونی انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فلسطین الیوم، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (دیروز)‌ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در برابر هر نوع مجازات دسته جمعی خواهیم ایستاد.

حق افزود: ماجرایی که طی آن نظامیان زن اسرائیلی پنج زن فلسطینی را در حالی که در معرض تهدید سگ ها آنها را مجبور کردند که برهنه شوند، باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

روز سه شنبه (۱۴ شهریور) گزارش حقوق بشری منتشر شد که در آن جزئیات حادثه ۱۰ جولای در باره هتک حرمت به ۴ زن و یک دختر فلسطینی افشا شد.

این گزارش بر اساس شهادت خود زنان تهیه شده است، در حالی که این حادثه واکنش‌های خشمگینانه ای را در پی داشت.

در این گزارش حقوق بشری یک بانوی پژوهشگر از الخلیل به نام منال الجعبری که در مؤسسه حقوق بشر “بتسلیم” کار می کند، گزارشی را درباره ورود دو نظامی صهیونیست به منزل خانواده العجلونی در شهر الخلیل در روز دهم ماه ژوییه گذشته منتشر کرده است.

در این گزارش تصریح شده که نظامیان صهیونیست نیمه شب با حمله به این منزل، با زور اسلحه مادر ۵۳ ساله خانواده به نام عفاف العجلونی و دخترش زینب و عروس هایش را مجبور کرده اند که در مقابل چشم کودکانشان عریان شوند سپس سگ های خود را به جان آنها انداخته اند.

گفته می شود، این دو نظامی روی کلاه خود دوربین داشتند و این بدان معناست که این هتک حرمت را با تمام جزئیاتش ثبت و ضبط کرده اند. آنها با این کار عمدا حریم خصوصی این خانواده را نقض کرده اند، و هدفشان شاید این بوده است تا بعدا از این فیلم برای باج گیری از این خانواده یا انتشار آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

Share