در راستای توسعه آموزش مسئولیت‌های شهروندی بین دانش‌آموزان؛

انتخابات شهردار مدرسه، در بندر کیاشهر با حضور “مرتضی عاطفی” برگزار شد

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر، فرهنگ‌سازی مسئولیت‌های شهروندی را وظیفه اجتماعی نهاد شهرداری خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انتخابات شهردار مدرسه، با هدف ترویج مسئولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان نسبت به محیط پیرامونی خود، با حضور «مرتضی عاطفی» شهردار، در یکی از مدارس دوره ابتدایی این شهر بندری برگزار شد.

دانش‌آموزان داوطلب که کاندیدای شهردارمدرسه بودند از روزهای گذشته نسبت به برنامه‌های خود اطلاع‌رسانی کرده بودند تا در رقابت با یکدیگر، یکی از اولین حضور‌های اجتماعی خود را در مدرسه تجربه کنند.

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر با حضور در دبستان حضرت زینب (س) این شهر بندری، در این برنامه شرکت کرد و بر لزوم مشارکت «کیاشهروندان» در مدیریت شهری، تاکید کرد و گفت: بررسی پیشنهادات در جهت توسعه شهر و تجربه مشارکت در بیان و حل چالش‌های شهری از تجربیات مهمی است که شهرداری بستر آن را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است.

وی ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به محیط پیرامونی خود را مهم دانست و گفت: هدف از برنامه‌ریزی این قبیل فعالیت‌ها، نهادینه کردن پویایی شهروندان از سنین کودکی و نوجوانی و ارائه راهکارهای مناسب با محوریت توسعه‌شهری است که قطعا مدرسه نقش مهمی در این مبحث دارد.

شهردار بندر کیاشهر، محیط‌های آموزشی را جامعه‌ای کوچک خواند که آموزش فرهنگ شهروندی از این محل آغاز می‌شود.

در پایان این برنامه عاطفی اعلام کرد؛ شهرداری بندر کیاشهر از تمامی واحدهای آموزشی که آمادگی برگزاری این برنامه را داشته باشند، استقبال می‌کند و به‌زودی طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدارس دیگر نیز از بین دانش‌آموزان شهرداران مدرسه انتخاب می‌شوند.

همچنین مقرر شد؛ شهرداران منتخب در جلسات مدون در مدارس خود، نظرات دیگر دانش‌آموزان را جمع‌آوری کنند و در طی نشست‌های منظم فصلی با شهردار، که در محل شهرداری برگزار می‌شود به مرور موضوعات مرتبط با شهر و مدرسه بپردازند.

گفتنی است؛ احکام شهرداران مدرسه با امضاء شهردار و رییس شورای اسلامی بندر کیاشهر در مراسمی به‌همین مناسبت به آنها اهداء می‌شود.

لازم‌ به‌ذکر است این برنامه با همکاری شرکت پسماند پردازگر بوجاق انجام شده است.

Share