اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات بهمن چقدر است؟

شرایط تعویض خودروهای فرسوده اعلام شد | آغاز فروش بهمن موتور

تنها واجدین شرایط خودروهای فرسوده که فرآیند اسقاط را به اتمام رسانده و اسامی آن‌ها از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، به شرکت بهمن موتور اعلام شده، توانایی ثبت‌نام دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شرکت بهمن موتور در بخشنامه‌ای که اخیراً منتشر کرده، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را اعلام کرده است.

این طرح، از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان دوشنبه هفته بعد، ۱۳ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان طرح فروش گروه بهمن می‌توانند در تاریخ مذکور با مراجعه به وب‌سایت فروش این شرکت، به نشانی Bahman.iranecar.com اقدام به واریز وجه و خرید خودرو کنند.

خودروهای قابل عرضه در این طرح

مطابق جدول ذیل، پنج محصول فیدلیتی پرایم تیپ ۱ و تیپ ۲، دیگنیتی پرستیژ، ریسپکت پرایم و وانت کارا دوکابین تیپ ۴ در طرح فوق حضور خواهند داشت. رنگ‌های قابل عرضه برای همه خودروها، رنگ سفید بوده و قابل تغییر نیست. همچنین زمان تحویل خودروها برخلاف طرح‌های دیگر که اغلب ۹۰ روز کاریست، هفته چهارم مهر ۱۴۰۲ درنظر گرفته شده که حدود یک ماه محسوب می‌شود.

شرایط فروش خودروهای فرسوده بهمن

این طرح، همانند همه طرح‌های فروش خودرو شرایطی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همانند چیزی که از نام طرح پیداست، تنها واجدین شرایط خودروهای فرسوده که فرآیند اسقاط را به اتمام رسانده و اسامی آن‌ها از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، به شرکت بهمن موتور اعلام شده، توانایی ثبت‌نام دارند.

طرح فوق برای متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه بوده و افرادی که اولویت خود را یکی از محصولات گروه بهمن انتخاب کرده بودند، می‌توانند مسیر ثبت‌نام را ادامه دهند.

سود انصراف این طرح، سالیانه ۱۷.۵ درصد و جریمه تأخیر آن، ماهانه ۲.۵ درصد درنظر گرفته شده است.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات بهمن چقدر است؟

اختلاف قیمت کارخانه و بازار طرح فروش خودروهای فرسوده بهمن موتور، باتوجه به قیمت‌های بازار پنجم شهریور ماه محاسبه شده و ممکن است در روزهای آتی، تغییر داشته باشد.

فیدلیتی پرایم تیپ ۱ یا همان نسخه پنج نفره، با نرخ یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و اختلاف آن با نرخ فروش کارخانه، حدود ۳۶۷ میلیون تومان است.

فیدلیتی پرایم تیپ ۲ یا نسخه ۷ نفره، به قیمت یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود که اختلاف آن با نرخ فروش کارخانه، حدود ۳۷۲ میلیون تومان خواهد بود.

دیگنیتی پرستیژ که بیشترین اختلاف قیمت را در میان محصولات بهمن موتور دارد، با رقم دو میلیارد تومان در بازار امروز خرید و فروش می‌شود که اختلاف قیمت را به حدود ۵۵۸ میلیون تومان می‌رساند.

خودروی ریسپکت که از سدان‌های تولیدی این شرکت به شمار می‌رود، از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بهمن بوده و با نرخ یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود. این سدان اختلاف قیمتی برابر با ۱۹۱ میلیون تومان دارد.

وانت کارا دوکابین در بازار امروز به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و باتوجه به نرخ فروش کارخانه، اختلاف قیمت آن به حدود ۷۳ میلیون تومان می‌رسد.

بنابراین، بیشترین ارزش خرید میان محصولات این دوره از طرح فروش خودروهای فرسوده گروه بهمن را خودروی دیگنیتی پرستیژ با اختلاف ۵۵۰ میلیون تومانی دارد.

Share