معاون سیاسی استاندار گلستان اعلام کرد؛

تائید سقوط یک فروند پهپاد در گرگان | انفجار و مجروح شدن ۲ شهروند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان سقوط یک فروند پهپاد در گرگان را تایید کرد و گفت: بر اثر سقوط این پهپاد در مناطق مسکونی دو شهروند مجروح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حوالی ساعت ۹ و ۳۰ صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ صدای چندین انفجار مهیب در اقصی نقاط شهر گرگان شنیده شد.

انفجار ناشی از برخورد چندین شی ناشناس، بلوار استاندارد، سه راه بانک ملی و چند نقطه دیگر شهر گرگان را به لرزه درآورد.

صدای انفجارها سبب وحشت اهالی شده و جمع زیادی از هموطنان ساکن در مناطق وقوع انفجارها در بیرون از منازل هستند.

همچنین سیدعلی مهاجر معاون سیاسی استاندار گلستان در گفت‌وگو با ایرنا ضمن تایید خبر سقوط پهپاد در گرگان، گفت: این پهپاد حوالی ساعت ۹صبح ساقط شده و تکه‌های آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شایعه ساقط شدن ۸فروند پهپاد صحت ندارد و این تکه‌ها مربوط به یک پهپاد است، افزود: نیروهای نظامی و امنیتی مشغول بررسی ابعاد این حادثه هستند.

گفتنی است، در اثر سقوط این پهپاد در مناطق مسکونی ۲ شهروند مجروح شدند.

آزمایش موشکی وزارت دفاع علت حادثهٔ گرگان بود

یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفته: حادثهٔ گرگان در فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع رخ داده و اخبار منتشر‌شده دربارهٔ ساقط‌شدن پهپاد صحت ندارد.

در فرایند آزمایش این موشک سرجنگی منحرف می‌شود و به محلی غیر از مکان معین‌شده برخورد می‌کند. سر جنگی این موشک قابلیت چند‌تکه‌شدن برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر منجر به برداشت اشتباه و تلقی ۸ انفجار را ایجاد کرده است. خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشته است.

Share