سخنگوی وزارت دفاع:

نقص فنی و انحراف یکی از سامانه‌های آفندی منجر به حادثه در گرگان شد

سخنگوی وزارت دفاع گفت: به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رسانم در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و سابقه دارد، یکی از سامانه‌ها که در فرآیند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سردار طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به حادثه صبح امروز در گرگان گفت: به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رسانم در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و سابقه دارد، یکی از سامانه‌ها که در فرآیند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده و فرود آمده است.

وی افزود: تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع‌آوری این قطعات سقوط کرده هستند. ضمن تشکر از اهالی شریف گرگان انتظار داریم که اگر قطعات باقی مانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری یا جا به جایی آن‌ها خودداری بفرمایند تا تیم‌های امدادی و عملیاتی بتوانند وظایف امدادی و جمع‌آوری این قطعات سقوط کرده را در اسرع وقت به اتمام برسانند.

طلایی‌نیک با بیان اینکه این آزمایش سامانه پهپادی با سامانه‌های آفندی در مناطق کویری داخل کشور انجام می‌شود، گفت: منت‌ها در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی که معمولا در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد چون در مراحل آزمایشی و تحقیقات است یکی از این سامانه‌ها دچار نقص شده و نهایتا متلاشی شده و برخی از قطعات در شهر و اطراف گرگان سقوط کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت پیدا شدن قطعات شهروندان گرگان باید چه اقدامی کنند، گفت: ستاد امدادی و تامینی که در استان گلستان و شهرستان گرگان حضور دارد، مسئولیت خود را انجام می‌دهند و می‌توانند به همان واحدهای مستقر در شهر گرگان اطلاع بدهند. الان تیم‌ها مستقر هستند و دارند وظایف خود را انجام می‌دهند فقط باز هم می‌خواهم مردم از دست‌کاری و جابه‌جایی این قطعات خودداری کنند.

سخنگوی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلی خاصی پیش نیاید و طبق دستورات صادر شده همه کارها انجام می‌شود، خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی هم نداشتیم.

Share