بازرس کل گیلان عنوان کرد؛

ورود بازرسی گیلان جهت تامین زمین ۱۰۰ هکتاری حمایت از خانواده

بازرس کل گیلان، از انجام مذاکره با یک شرکت جهت تخصیص بخشی از ۲۵۰ هکتار اراضی در اختیار برای متقاضیان مسکن خبر داد و تاکید کرد: در صورت توافق، ۱۰۰ هکتار را برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تحویل می گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  سجاد ده ده جانی، با اشاره به ضرورت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهارکرد: کشور ما دارای پتانسیل های زیاد تولیدی و صنعتی و کشاورزی است که توسط نیروی کار جوان فعلی مدیریت می شود، اما دو دهه آینده این جمعیت سالمند می شود و با چالش های بخش بهداشت و درمان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بدون نیروی جوان، سودآوری اقتصادی از منابع کشور نخواهیم داشت، افزود: امروز جمعیت جوان کار می کند و بازنشستگان و سالمندان از آن بهره می برند، اما اگر همین جوانان به بالای ۶۰ سال برسند، دیگر جمعیت جوانی نخواهیم داشت که از آنان حمایت کند.

بازرس کل گیلان در گفت وگوی خبری، با اشاره به هشدار رهبر انقلاب نسبت به جوانی جمعیت از یک دهه گذشته، خاطرنشان کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دستگاه های متعددی از جمله راه و شهرسازی و ورزش و جوانان و علوم پزشکی و بانک ها دارای تکلیف هستند، اما سازمان بازرسی نسبت به ضمانت اجرایی قانون مذکور اقدام خواهد کرد.

ده ده جانی، با بیان اینکه سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی طبق ماده ۷۱ قانون حمایت از خانواده، مکلفند مدیران و کارمندان مستنکف را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند، گفت: بازرسی گیلان نیز در صورت مشاهده و اثبات قصور از سوی دستگاه ها، اعلام تخلف یا جرم خواهد کرد. در واقع مستنکفین از اجرای این قانون، علاوه بر جبران خسارات وارده و اعمال مجازات موضوع ماده (۹) قانون رسیدگی به تخلفات اداری به مجازات حبس یا جزای نقدی درجه چهار یا پنج موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

وی اداره کل راه و شهرسازی استان را مکلف به تخصیص زمین برای فرزند سوم دانست و بیان کرد: متراژ زمین های تخصیص یافته متناسب با جمعیت شهرها متغیر است؛ البته ارزش زمین در شهرهای شمالی بیش از سایر شهرهاست، اما قانون باید اجرا شود و بهانه ای وجود ندارد.

بازرس کل گیلان از ثبت نام ۹۱۶ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای ۲۹ شهر استان با محوریت حمایت از خانواده خبر داد و اضافه کرد: رشت، تالش و لنگرود بیشترین سهم را در این ثبت نام ها دارند و تاکنون ۷۰۰ نفر تاییدیه گرفته اند.

وی با اشاره به تامین ۷۵ قطعه زمین برای متقاضیان، خاطرنشان کرد: هر قطعه متعلق به دو نفر است و لذا شاهد پوشش ۱۵۰ متقاضی هستیم که ۱۶ درصد متقاضیان را شامل می شود و آمار قابل قبولی نیست.

ده ده جانی، از انجام مذاکره با یک شرکت جهت تخصیص بخشی از ۲۵۰ هکتار اراضی در اختیار برای متقاضیان مسکن خبر داد و تاکید کرد: در صورت توافق، ۱۰۰ هکتار را برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تحویل می گیریم.

بازرس کل گیلان، در ادامه به اقدامات بانک های استان در راستای ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: از اول فروردین ماه ۱۴۰۱ لغایت ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲، مجموع تسهیلات پرداختی ازدواج در استان ۳۹۰۰ میلیارد تومان و فرزندآوری ۸۳۰ میلیارد تومان بوده؛ البته عملکرد استان گیلان از میانگین کشور بالاتر است.

وی از همکاری اداره کل بازرسی گیلان با شرکت شهرک های صنعتی جهت رفع مشکلات بانکی و زیرساختی واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد و عنوان کرد: بازدیدهای موثر از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان انجام دادیم و بخشی از مشکلات آنها در حوزه تسهیلات و آب و برق و گاز را حل کردیم.

Share