قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور

در مدیریت جدید، دستور کار پیشگیری از فساد است|در بحث نظارت به دنبال مچ گیری نیستیم

در مراسمی با قدردانی از زحمات سیف الله مسرور، سجاد ده ده جانی به عنوان بازرس کل جدید سازمان بازرسی گیلان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل گیلان گفت: پیشگیری و مبارزه با فساد از راهبرد‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

احمد رحمانیان با اشاره به اینکه در مدیریت جدید، دستور کار پیشگیری از فساد است افزود: نظام برنامه ریزی و نظام حاکمیتی و اداری، پیشگیری مطلوب و موثر، کاملا علمی و منطبق با آخرین روش‌ها، آزموده‌ها و دست یافته‌های علمی منطبق با شاخصه‌های درست است که باید مرتب پایش شود.

وی بازنگری برنامه‌ها در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف را از جمله کار‌های اساسی در پیشگیری از فساد عنوان کرد.

قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور با توجه به اهمیت عوامل و نیرو‌های انسانی گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد شایسته، نیرو‌های انسانی متعهد و متخصص و مشاوران قوی در کنار مدیران شایسته از ضرورت‌های اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها است.

احمد رحمانیان با اشاره به اهمیت نظارت بر امور برای کاهش و پیشگیری از جرایم افزود: در بحث نظارت به دنبال مچ گیری نیستیم، بلکه حسن اجرای قوانین و جلوگیری از سوء جریانات و تامین سلامت مدیران به عنوان سرمایه سازمان اهمیت دارد.

وی نظارت هوشمند که یکی از شاخصه هایش نظارت الکترونیک است را نظارت مطلوب و مورد تایید دانست و گفت: نظارت الکترونیک در دستور کار ما در رویکرد مدیریتی جدید است که می‌تواند مقتدرانه و بازدارنده در راستای تعامل مشفقانه و منصفانه با دستگاه‌های حاکمیتی باشد و انتظار می‌رود در گیلان به عنوان استان آزمایشی، کامل و جامع کلید بخورد.

قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور تاکید کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای در حال تبلیغ و ترویج علیه نظام جمهوری اسلامی است.

احمد رحمانیان توجه به فرایند‌های فسادزا برای کاهش و حذف فساد را از وظایف مدیران دستگاه‌های نظارتی و امنیتی عنوان کرد و گفت: برای کارآمدتر کردن نظارت باید روش‌ها، عملکرد‌ها و دستورالعمل‌ها را به روزرسانی، بازنگری و ارتقا داد و با هم افزایی و بهره گیری از همه‌ی دستگاه‌های امنیتی، از نیرو‌های مردمی استفاده کرد.

وی بر ورود به گلوگاه‌های اقتصادی و شناسایی سوء جریانات و پیشگیری و حذف آن تاکید کرد و گفت: در کشور گزارش‌های هشداری برای مدیران دستگاه‌های اجرایی ارسال شده که در مرحله‌ی بعد منجر به تعقیب کیفری و استرداد خسارت مالی خواهد شد.

قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور با توجه به اهمیت عوامل و نیرو‌های انسانی، شکل گیری بانک اطلاعاتی از مدیران و سوابق آن‌ها و طراحی ۷۲۲ پرونده نظارت مسئله محور با هدف رسیدگی جامع‌تر به پرونده‌های کیفری و اداری را، از دیگر برنامه‌ها و عملکرد‌های دوره جدید بازرسی کل کشور عنوان کرد.

در پایان این نشست از زحمات سیف الله مسرور قدردانی و سجاد ده ده جانی به عنوان بازرس کل سازمان بازرسی گیلان معرفی شد.

در پایان این مراسم قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور از ۲ شرکت دانش بنیان تولید تجهیزات حفاظتی و کنترلی هوشمند و همچنین طراحی و تولید و نصب کنتور‌های هوشمند برق و گاز مستقر در دهکده‌ی فن آوری و نوآوری فشتام رشت بازدید کردند.

Share