فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح کرد؛

نمایش آخرین رصد ناو بالگردبر آمریکایی در مجمع فرماندهان سپاه+ تصاویر

در پایان بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه تصاویر آخرین رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز به نمایش در آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، شب گذشته (شنبه ۲۸ مردادماه) در پایان بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه، فیلم آخرین رصد ناوگروه بالگردبر تروریستی آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه در روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در معرض شرکت کنندگان در مجمع قرار گرفت.

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح این اقدام گفت: در این رصد ناوبالگردبر شناور آمریکایی‌ها مبادرت به پرواز بالگرد می‌کنند اما بعد از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، آنها مجبور به نشاندن بالگردها بر روی ناو می‌‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین خروج آمریکایی‌ها در آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است و اقدام اخیر اولین ورود به خلیج فارس به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار و صلابت دریادلان نیروی دریایی سپاه و تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشورهای همسایه در منطقه  خلیج فارس خود قادر به برقراری امنیت هستند و نیازی به حضور بیگانگان ندارند ، تصریح کرد: این رهگیری هوشمندانه و حضور مقتدرانه میدانی در عرصه اشراف اطلاعاتی و رصد تهدیدات و به ویژه رفت و آمد ناوهای کشورهای متخاصم فرامنطقه‌ای نشان داد که فرزندان ملت ایران به ویژه دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این منطقه راهبردی بار دیگر به جولانگاه دشمنان امت اسلامی و برهم زنندگان امنیت خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز تبدیل شود.

بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه شب گذشته(شنبه ۲۸ مردادماه )با قرائت بیانیه پایانی مجمع توسط سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه، پایان یافت.

Share