حضور هیات نمایندگی فومن در تهران؛

نام فومن در میان ۱۲ شهر مرحله نهایی هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران قرار گرفت

هیئت نمایندگی شهر فومن، در آیین معرفی شهرهای راه یافته به مرحله نهایی پایتخت کتاب ایران در تهران شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز سه شنبه ۲۴ مرداد، هیئت نمایندگی فومن که شامل فرماندار و معاون سیاسی فرماندار فومن، معاون اداره کل ارشاد استان گیلان، مسئول روابط عمومی فرمانداری و رئیس اداره ارشاد شهرستان فومن بود، به عنوان تنها نماینده استان گیلان در این جشنواره شرکت کرد.

هشتمین مرحله نهایی جشنواره پایتخت کتاب ایران با حضور دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور در مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

فکور فرماندار شهرستان در حاشیه این رویداد فرهنگی اظهار کرد: شهرستان فومن به واسطه ظرفیت بالای تاریخی هنری، ادبی و مذهبی خود یکی از قطب‌های فرهنگی استان گیلان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در طول سال گذشته اقدامات ارزشمندی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان انجام داده است، ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس و کارکنان اداره، ابراز امیدواری کرد که فرصت مطرح شدن نام فومن به عنوان پایتخت کتاب ایران، زمینه‌ای برای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان باشد.

فرماندار شهرستان با اشاره به سابقه فعالیت بزرگان و مفاخر عرصه هنر و ادبیات در فومن، با گرامیداشت جایگاه والای کیومرث صابری (گل آقا) و میر احمد سید فخری نژاد (شیون فومنی)، جایگاه مذهبی شهرستان به ویژه حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی را مورد توجه قرار داد.

Share