مدیرکل بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد تشریح کرد؛

مستمری بازنشستگی امسال با ۱۰ سال سابقه بیمه ۲.۱ میلیون تومان

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از بازنشستگی ۱۸۰۲ نفر از مددجویان کمیته امداد به دنبال پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی طی ۳ ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، مجتبی احمدلو با اشاره به عملکرد کمیته امداد درخصوص بیمه اجتماعی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: یکی از خدمات ارائه شده به مددجویان در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات به ویژه در دوران سالمندی، بیمه‌های اجتماعی است که سهم بیمه‌ای آن توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰، بیمه‌پردازی اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار با ضریب ۱۸ درصد آغاز شد، گفت: طی این موضوع، قرار شد دولت از محل یارانه‌ها ۱۰ درصد بیمه‌پردازی و دستگاه‌ها ۸ درصد بیمه‌پردازی را به مدت ۱۰ سال پرداخت کنند اما پس از آن، به دلیل اینکه دولت اعتباری برای این موضوع در نظر نگرفته بود کمیته امداد مددجویان را برای پوشش بیمه‌ای ضریب ۱۴ درصد و اولویت ۴۵ تا ۵۰ سال با استفاده از اعتبارات خود بیمه کرد.

پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار ۴۵ تا ۵۰ ساله تحت پوشش کمیته امداد 

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به ۲۶ هزار و ۳۸۲ زن سرپرست خانواری که با اولویت سنی ۴۵ تا ۵۰ سال با ضریب بیمه ۱۴ درصد تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در حال حاضر برای ۶۳ هزار و ۹۸۷ نفر از مددجویان کمیته امداد بیمه‌پردازی تامین اجتماعی صورت می‌گیرد که از این تعداد، ۶۲ هزار و ۵۸۳ نفر زن سرپرست‌خانوار و ۱۴۰۴ نفر مرد سرپرست‌خانوار هستند.

به گفته احمدلو، برای ۴۵۸ نفر بیمه‌پردازی با ضریب ۱۲ درصد (مشمول خدمات مستمری)، برای ۲۶ هزار و ۷۳۳ نفر با ضریب ۱۴ درصد بیمه‌پردازی و برای ۳۶ هزار و ۷۹۶ نفر با ضریب ۱۸ درصد بیمه‌پردازی (مشمول مزایای مستمری، فوت و از کارافتادگی) صورت می‌گیرد.

احمدلو همچنین اعلام کرد: طی سه ماهه اول امسال، ۱۸۰۲ نفر از مددجویان کمیته امداد بازنشسته تامین اجتماعی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۷۵۲ نفر زن هستند.

بازنشستگی بیش از ۷۰۰۰ مددجو در سال گذشته / مستمری بازنشستگی امسال با ۱۰ سال سابقه بیمه ۲.۱ میلیون تومان

وی یادآور شد: همچنین در سال ۱۴۰۱، ۷۰۴۵ نفر از مددجویان کمیته امداد بازنشسته تامین اجتماعی شدند که ۶۸۹۴ نفر زن و ۱۵۱ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد درخصوص برنامه امداد برای بیمه اجتماعی مددجویان تحت پوشش توضیح داد: بیمه کردن تمام مددجویان تحت پوشش نیازمند اعتبار بالایی است. تاکنون اولویت امداد، بیمه کردن زنان ۴۵ تا ۵۰ سال با اولویت خانواده‌های پرجمعیت‌تر یا میزان محرومیت بیشتر است.

احمدلو گفت: مبلغ بازنشستگی امسال تامین اجتماعی برای افرادی که ۱۰ سال بیمه‌پردازی دارند ماهانه بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

Share