به روایت معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون

آخرین وضعیت حذف یارانه‌بگیران و توزیع بسته‌های حمایت غذایی

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته جدید دیگر حمایت غذایی قبل از عید نوروز خبر داد و گفت: ما هیچ مددجویی را از دریافت بسته حذف نکردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل زا ایسنا، احمد میدری در جمع خبرنگاران درباره توزیع بسته‌های حمایت غذایی اظهار کرد: دولت نامه زده و قرار است یک سبد حمایت غذایی دیگر بین مددجویان دستگاه‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و نیازمندان شناسایی شده قبل از عید نوروز هم توزیع کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا حذف تعدادی از مددجویان از فهرست بسته حمایت غذایی تایید می‌شود؟ گفت: هیچ مددجویی را حذف نکردیم، معمولا بخشی از مددجویان توانمند و از چرخه حمایتی خارج می شوند لذا هیچ شخصی را حذف نمی کنیم و طبق فهرست بهزیستی و کمیته امداد بن کارت‌های اعتباری حمایت غذایی را توزیع می کنیم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه چند نفر از فهرست یارانه بگیران در سال جاری حذف شدند؟ اظهار کرد: امسال زیاد پیش نرفتیم و همان حدود چهار میلیون نفر را حذف کردیم. برای ادامه راه هم طبق قانون عمل می کنیم، البته روش تغییر کرد و جا انداختن آن مشکل بود زیرا باید اول پیامک به افراد ارسال می کردیم و اگر اعتراضی نداشتند اقدام به قطع یارانه می کردیم و شماره‌های تلفن همراه بعضا ایراد داشتند و غلط بودند و این موضوع سختی‌هایی ایجاد کرده است.

میدری به یکی از برنامه های حمایتی جدید وزارت رفاه نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان سه استان خراسان شمالی، گلستان و سیستان و بلوچستان را تحت پوشش توزیع کارت الکترونیکی بردیم که اکنون در مرحله پایلوت است. بر اساس این طرح کشاورزان محصولاتشان را به فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها می دهند و وجه آن را بانکهای توسعه تعاون و رفاه تقبل می کنند و پس از ۹ ماه تعاونی پول را به بانک برمی‌گرداند.

وی افزود: هر کدام از بانک های توسعه تعاون و رفاه ۱۰ میلیارد تومان در هراستان اعتبار گذاشتند و هرکدام از استان ها تا کنون حدود ۱۵۰۰ نفر را معرفی کرده‌اند.

Share