سه خبر از کمیته امداد امام خمینی استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک واحد مسکونی مددجویی در روستای شاهمراد محله از توابع چابکسر با حضور فرماندار رودسر ، امام جمعه چابکسر و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح و در اختیار یکی از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد رودسر قرار گرفت.  در آئین افتتاح این واحد مسکونی رستم پور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک واحد مسکونی مددجویی در روستای شاهمراد محله از توابع چابکسر با حضور فرماندار رودسر ، امام جمعه چابکسر و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح و در اختیار یکی از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد رودسر قرار گرفت.

افتتاح مسکن رودسر در آئین افتتاح این واحد مسکونی رستم پور مدیر کمیته امداد رودسر گزارشی از روند ساخت واحد مسکونی ارائه داد و گفت: این واحد مسکونی با زیربناء ۴۵ متر مربع و هزینه ی ۱۶۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات امدادی ، آورده مددجو و وام مقاوم سازی احداث شده است.
وی همچنین از ساخت ۶۴ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد طی سالجاری خبر داد و افزود: از این تعداد واحدها ۱۷واحد آماده واگذاری است و ساخت ۴۷ واحد دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در حال انجام است .
رستم پور با بیان اینکه این واحدهای مددجویی در مجموع با زیر بنای دو هزار و ۸۰۰ متر مربع ساخته می شود ، حجم سرمایه گذاری برای ساخت این تعداد واحدها را که از محل مشارکتهای مردمی ، آورده مددجویان و تسهیلات مقاوم سازی تامین شده است را بیش از ۹ میلیارد ریال اعلام کرد .
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کشاورز امام جمعه چابکسر با بیان روایتی از پیامبر اسلام (ص) در خصوص محکم ساختن خانه های مسکونی ، گفت : کار کمیته امداد در امر ساختن سرپناه برای محرومین بسیار پسندیده است ولی لازم است در محکم و خوب ساختن خانه های مددجویان دقت بیشتری شودکه البته امدادگران این نهاد تا به امروز به این مهم توجه ویژه ای داشته اند.

در حاشیه این مراسم از دو خانواده شهید واقع در روستاهای پلط کله سر و باجی گوابر رودسر دیدار به عمل آمد و هدایایی نیز به ایندو خانواده شهید تقدیم شد .
کمیته امداد امام خمینی ( ره ) رودسر بیش از هفت هزار خانوار را زیر پوشش دارد .

واگذاری مسکن به مددجویان کمیته امداد املش

همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) یک واحد مسکونی روستائی با زیر بنای ۴۵ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیون تومان از محل وام مقاوم سازی وکمکهای بلا عوض کمیته امداد و آورده مددجو به یک زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد املش وا گذار شد .
سال گذشته ۳ واحد مسکونی از ۱۳ واحد در دست احداث با مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و زیربناء هریک ۴۰ متر مربع تحویل مددجویان املشی شد و مابقی واحد ها نیز امسال در ظرف کمتر از ۳ ماه به مددجویان این شهرستان واگذار می شود.

لازم به ذکر است در طی سالی که گذشت مبلغ یک میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال از سوی نیکوکاران املشی در قالب صدقات و مبلغ ۶۰ میلیون ریال نیز برای احداث یک واحد مسکونی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این شهرستان مساعدت گردیده که نسبت به سال ۹۱ با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده است.

همچنین نیکوکاران املشی در این مدت مبلغ ۷۵۰ میلیون و ۵۷۶ هزار ریال در قالب جشن عاطفه ها ، مبلغ ۱۸۳ میلیون و ۴۵۵ هزار ریال در قالب جشن نیکوکاری ، مبلغ ۸۰۰ میلیون و ۷۷۷ هزار ریال در راستای اجرای طرح اکرام ایتام به یتیمان تحت حمایت مساعدت کرده اند.

در حال حاضر ۹۷ یتیم تحت پوشش کمیته امداد املش هستند که از سوی ۶۸۹ نیکوکار حمایت می شوند.

راه اندازی پایگاه سلامت کمیته امداد در شهرستان شفت

به مناسبت هفته سلامت و در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ، پایگاه سلامت این نهاد در شهرستان شفت آغاز به کار کرد.

پیرو تصمیمات اتخاذ شده در جلسه بهداشت و درمان شفت و در راستای اجرای این تصمیمات ، پایگاه هایی با تلاش کمیته امداد و مرکز بهداشت جهت ویزیت رایگان مردم و مددجویان دایر شد.شورای سلامت شفت
در این پایگاه ها که یکی در مرکز شهر شفت و دیگری در روستای خرمکش آماده خدمت رسانی به مردم می باشند در روز نخست بیش از ۱۲۰ نفر توسط پزشکان و بهورزان مورد ویزیت رایگان و اندازه گیری فشار خون قرار گرفته که بیش از ۷۰ نفر مراجعه کنندگان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان شفت بوده اند.
لازم به ذکر است پیش از این طی برگزاری کمیسیون پزشکی در کمیته امداد شفت ، وضعیت جسمانی ۱۳۶ نفر از مددجویان این شهرستان ، نسبت به تأیید بیماری و درصد از کارافتادگی آنان مورد بررسی قرار گرفته شده است.

در حال حاضر ۹ هزار و ۹۳۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان شفت قرار دارند که ۹۹ نفر بیمار می باشند.

 

 

Share