امروز در آزادی در همه آمارها برتر از تیم خوب استقلال بودیم

تارتار: هجومی و شجاعانه بازی کردیم، حیف | از هواداران می‌خواهم صبور باشند

مهدی تارتار مسئولیت شکست ملوان برابر استقلال را بر عهده گرفت و گفت: ما امروز در آزادی در همه آمارها برتر از تیم خوب استقلال بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی تارتار پس از شکست یک بر صفر مقابل استقلال در هفته دوم لیگ برتر در نشست خبری حاضر شد و گفت: ما بازنده بودیم، اما شجاعانه و خوب بازی کردیم و حقمان باخت نبود. اگر در نیمه اول می‌توانستیم پنالتی را به گل تبدیل کنیم، شرایط تغییر می‌کرد و در ضدحملات فضاهای بیشتری گیرمان می‌آمد. می‌توانم بگویم امروز بدشانس بودیم. بچه‌ها واقعا شجاعانه بازی کردند. من به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم و از بازیکنان تشکر می‌کنم که جسورانه بازی کردند. حقشان باخت نبود و مسئولیت این باخت بر عهده من است.

او ادامه داد: از هواداران عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم خوشحالشان کنیم. از آن‌ها می‌خواهم صبور باشند. این تیم ما را به آینده امیدوار کرد. این ملوان ما را یاد ملوانی می‌اندازد که یقه تیم‌های بزرگ را می‌گرفت. ما امروز در آزادی در همه آمارها برتر از تیم خوب استقلال بودیم. استقلال هم خیلی منظم بازی کرد و طرح و برنامه خودش را داشت، اما ما موقعیت آنچنانی به آن‌ها ندادیم، مگر اشتباهاتی که در شروع بازی داشتیم.

تارتار با بیان اینکه بازیکنان ملوان برای اشتباهات خود جریمه خواهند شد، گفت: در ده دقیقه ابتدایی چند اشتباه از بازیکنانمان سر زد که می‌توانست ما را دچار مشکل کند، اما به خیر گذشت تا اینکه روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم. در جلسات آنالیزمان گفته بودیم خطرناک‌ترین یار استقلال در ایستگاهی‌ها، محمدحسین مرادمند است و این بازیکن را به یکی از خوش‌فیزیک‌ترین بازیکنانمان سپرده بودیم که غافل شد. قطعا ما جرایمی را داریم؛ با بچه‌ها صحبت کردیم و هر کسی شرح وظایفی دارد. همان‌طور که موقع برد و گلزنی پاداش داریم، در اشتباهات فردی هم جرایمی داریم. همه اینها به خود ما برمی‌گردد و ما هم جزء بازیکنان هستیم؛ جریمه کلی است و منِ مربی هم باید جریمه شوم. هر کس اشتباه کند باید تاوانش را پس بدهد تا اشتباهاتمان را به حداقل برسانیم و با بازی خوبی که انجام می‌دهیم، نتایج خوبی هم به دست بیاوریم.

سرمربی ملوان در واکنش به اینکه این تیم دیر بسته شده است، گفت: ما آخرین تیمی بودیم که کارمان را شروع کردیم و همانطور که گفتید ما مقداری از بقیه تیم‌ها عقب هستیم و چند هفته زمان می‌برد که به شرایط ایده‌آل برسیم. البته فراموش نکنید ما از سطح دریا آمده بودیم و اینجا ارتفاع زیادی نسبت به انزلی دارد و افتادن بدن بچه‌ها می‌تواند طبیعی باشد ولی کاملا استقلال را کنترل کرده بودیم. با تعویض‌هایی که انجام دادیم، ده دقیقه پس از شروع نیمه دوم کاملا روی بازی مسلط شدیم و موقعیت‌هایی خلق کردیم اما کم دقت بودیم. زیبایی‌های فوتبال به به همین اتفاقات است و به استقلال تبریک می‌گوییم و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند. از بازیکنانم هم تشکر می‌کنم.

تارتار درباره چند شکست پی در پی خود برابر استقلال توضیح داد: مگر استقلال و پرسپولیس و سپاهان در طول فصل در چند بازی می‌بازند؟ حتی استقلال دو سال پیش بدون باخت قهرمان شده است. ما که نمی‌توانیم قیاس کنیم. همین که می‌توانیم با پارس جنوبی دو بار استقلال را شکست بدهیم، خیلی مهم است. پتانسیل ما آنقدر نیست که بتوانیم استقلال و پرسپولیس و سپاهان را به راحتی شکست بدهیم. آمار تمام مربیان برابر این سه تیم به همین شکل است. طبیعی است و بودجه این دو تیم، بازیکنان، زیرساخت‌ها، حمایت‌هایی که از سوی دولت می‌شوند، قابل قیاس نیست. ما تیمی مردمی هستیم اما حمایت‌هایی که از استقلال و پرسپولیس می‌شود، از ملوان نمی‌شود. ما مردمی هستیم و هواداران دو آتشه داریم که ملوان را دوست دارند؛ حتی بیشتر از استقلال و پرسپولیس، ملوان‌شان را دوست دارند. امیدوارم که به این تیم هم کمک شود.

سرمربی ملوان درباره کنار گذاشتن خانزاده از لیست تیمش گفت: خانزاده دچار سرماخوردگی شده و چند روزی است که در خانه استراحت می‌کند. به همین دلیل در این بازی همراه ما نبود.

Share