تارتار در نشست خبری؛

وقتی پیراهن ملوان را به تن می‌کنیم، بومی انزلی هستیم | اگر سنگ هم از آسمان ببارد باید ببریم

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی تأکید کرد، او و شاگردانش بدون توجه به مشکلات باید به فکر پیروزی در دیدار فردا مقابل ذوب‌آهن باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار ملوان مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: جا دارد که روز خبرنگار را تبریک بگویم، افرادی که واقعاً زحمت می‌کشند و از عناصر اصلی هر ورزشی هستند. امیدوارم سال خوبی در کنار هم داشته باشیم و روزهای خوبی را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: قبل از اینکه در مورد مسائل فنی صحبت کنم به تیم ریشه‌دار ذوب‌آهن خوش‌آمد می‌گویم. من دو سال خوب را آنجا تجربه کردم. بازی فردا با توجه به اینکه اولین بازی لیگ است خیلی بااهمیت است. تیم‌ها در بازی اول همیشه یکسری مشکلات دارند. ما سعی می‌کنیم مشکلات کمتری داشته باشیم، ولی با توجه به اینکه تیم‌مان دیر تشکیل شده است نیاز به زمان بیشتری داریم. درست است خیلی تیم‌های دیگر هم این شرایط را دارند، ولی ما آخرین تیمی بودیم که تشکیل شدیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در پاسخ به این سؤال که پیش از برگزاری اولین مسابقه سپیدپوشان در فصل بیست‌وسوم چه پیامی برای هواداران این تیم دارد، عنوان کرد: ضمن احترام به همه هوادارانی که در شهرهای دیگر هستند و در آن شهرها فعالیت کردم، واقعاً چنین هوادارانی را در هیچ جا ندیدم. از روز اول که تمرینات را شروع کردیم، آنها ما را تنها نگذاشتند. امیدوارم فردا هم به این حمایت ادامه بدهند، ورزشگاه را پُر کنند و تیم را تنها نگذارند. ملوان باید حمایت شود، چرا که این تیم، عشق و علاقه مردم است.

وی ادامه داد:  ما به‌عنوان کادر فنی و  بازیکنان وقتی عشق و علاقه هواداران به ملوان را مشاهده می‌کنیم، متوجه مسئولیت بزرگی که روی دوش ماست، می‌شویم. امیدواریم بازی خوبی ارائه و دل هواداران را شاد کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی درباره اینکه آیا می‌تواند از همه بازیکنانش در هفته اول استفاده کند یا خیر، اظهار داشت: ما خوشبختانه مشکل اداری نداریم. تنها مصدوم تیم سهیل فداکار است. تا اینجای کار از نظر مالی مشکلی نداشتیم، اما انتظار دارم تمام مسئولان استان گیلان تیم را حمایت کنند. ملوان که فقط تیم بزرگسال نیست. ما تیم‌های پایه و آکادمی خوبی داریم و به‌زودی تمرینات تیم بانوان آغاز می‌شود. امیدواریم مسئولان به باشگاه ملوان کمک کنند.

تارتار راجع به وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه شادروان سیروس قایقران انزلی، گفت: حرف شما را درباره کیفیت پایین چمن قبول دارم، اما نمی‌خواهم تمرکز خودم را پیش از بازی اول و مهم‌مان از دست بدهم. حتی اگر سنگ از آسمان ببارد، فردا باید به فکر پیروزی باشیم. دنبال هیچ توجیهی نیستیم و باید با تمام وجود بازی کنیم که برنده بازی باشیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که معتقد بود استفاده از بومیان شهر انزلی به دلیل غیربومی بودن تارتار، دغدغه هواداران قوی سپید خزر است، تصریح کرد: مسئله بومی؟ در دنیا بحث پیراهن است. به این معنا که وقتی پیراهن ملوان را به تن می‌کنیم، بومی این شهر هستیم، اما واقعاً افرادی که بچه انزلی هستند برای ما یک گام جلوتر هستند و به بازیکنانم این حرف را گفتم. در شرایط برابر و مساوی به بازیکنان بومی اهمیت بیشتری می‌دهیم. به مراتب بازیکنان غیربومی باید بهتر باشند که در ترکیب قرار بگیرند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان ادامه داد: می‌توانستم دو گلر بزرگسال از شهرهای دیگر جذب کنم، اما یک گلر آوردیم و دو گلر بومی از بازیکنان جوان خوبی که داریم را به کار گرفتیم. بعضی بازیکنان جوان چون خیلی تجربه و فرصت بازی ندارند، باید بروند یک جا تجربه کسب کنند، اما بحث مهمتر برای ما این است که ملوان باید در لیگ برتر حفظ شود که این جوان‌ها بتوانند خودشان را نشان بدهند. مهمتر این است که ثبات را در تیم حفظ کنیم و سالیان سال حفظ شود.

Share